PC Loopt vast

• Onderwerp starter Onderwerp starter Masss
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Masss

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2009
Hallo,

Mijn eerste bericht hier.

Ik heb een Q6600 Quad Core processor, 4GB ram, Vista 32Bit, 500GB HD en een Asus P5K moederbord. Alles zelf samen laten stellen, PC is ruim een jaartje oud.

Sinds ruim een week loopt mijn PC regelmatig vast. Zomaar, ook de muis doet niks meer. De Reset-knop is dan de enige mogelijkheid.

Heb van alles geprobeerd, HD op fouten laten controleren, verdachte programma's verwijderd, virusscan gedaan, spywarescan gedaan... Denk dat het niet softwarematig is.

Ik maak om de 2 maanden de PC van binnen schoon, verwijder alle stof. Heb dit weer gedaan. Heb ook de fan verwijderd en opnieuw geplaatst, om te kijken of die misschien niet goed vast zat. Ook dit heeft geen effect gehad.
Heb de CPU net laten stressen, ongeveer op 32%, dus maar 1 core, en binnen 10 min was hij weer vastgelopen. Eerder heb ik direct nadat hij vastgelopen was in de BIOS naar de temp gekeken, deze was 90graden!!! Daarna draaide hij gewoon rond de 48gr.

Kan het zijn dat er te weinig koelpasta onder de fan zit? En was zou anders een mogelijkheid kunnen zijn?

Alvast bedankt!
Groeten!

koel pasta zit niet onder de fan
maar tussen cpu en koelblok
daar moet gewoon een dun laagje zitten

Dank voor je reactie.

Natuurlijk bedoelde ik ook tussen het koelblok en de CPU. Daar zit een heeel dun laagje, en niet erg goed verdeeld. Zou dat het probleem kunnen zijn?

Zojuist issie weer vast gelopen, direct in de bios naar de temp gekeken, deze was 41gr. voor de CPU....

Vreemd!

Gewoon een rijstkorrel in het midden. Het gewicht van de koeler zorgt er wel voor dat de pasta goed verspreid wordt.

Maar ik vrees dat je de koeler niet goed hebt bevestigd en dat dit het probleem is. Dus ik denk dat de koeler een beetje zweeft boven de processor

Dank voor de berichten.

Ok, dus jullie denken ook dat het een hardwarematig probleem lijkt te zijn?

Zal zo de standaard Intel fan proberen, heb er nu een dikke Scythe Mugen fan in.......

Hallo,

De Mugen zit er nog in.

Ik heb de CPU 40min op 100% laten draaien. Alle cores bleven keurig onder de 60gr.

Wel had ik sinds kort de nieuwste MSN geïnstalleerd. Deze was tijdens het stressen uit, nu ook. Hij is niet vastgelopen. Zou dit een oorzaak kunnen zijn?

Alvast dank!

Ik vind dat ie met een mugen maximaal 40 graden mag worden....
Dus als ie nog steeds richting de 60 graden loopt, dan gaat het echt niet goed.

Heb Adarware verwijderd, sindsdien niet meer vastgelopen.

Dank voor het meedenken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan