PC loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
iets heel vreemds ik heb de instelling gemaakt dat mijn scherm na 20 min op standbij gaat
als ik dan een toets op mij keybord indruk gaat het scherm weer aan.
diverse malen werkt alles gewoon maar ook in veel gevallen werkt mijn toetsenbord en muis niet meer.
wat ik ook doe mijn pc reageerd nergens op het enigste dat ik kan doen is de uitknop enkele seconden indrukken de pc sluit dan af en als ik dan weer opstart werkt alles weer gewoon.

maar als ik de optie uitschakel en dat mijn scherm gewoon aanblijft heb ik nergens last van

Mooi,wil je de volgende keer ook zeggen welk OS je hebt.

Ter opheldering:
ik veronderstelde dat hij dacht dat het probleem was opgelost omdat het zich niet voordeed als hij de functie uitschakelde.
U heeft uiteraard gelijk in het feit dat het OS heel belangrijk is voor oplossen van het probleem in kwestie.
Maar is dat niet duidelijk als hij het in de Win7 sectie plaatst?

Sorry voor mijn verkeerde opvatting, het was al laat..

Laatst bewerkt:
Ter opheldering:
ik veronderstelde dat hij dacht dat het probleem was opgelost omdat het zich niet voordeed als hij de functie uitschakelde.
U heeft uiteraard gelijk in het feit dat het OS heel belangrijk is voor oplossen van het probleem in kwestie.
Maar is dat niet duidelijk als hij het in de Win7 sectie plaatst?

Sorry voor mijn verkeerde opvatting, het was al laat..

Ok ;)

Mooi,wil je de volgende keer ook zeggen welk OS je hebt.

volgens mij staat het in de sectie van WIN7 dus mag je 1 x raden:rolleyes:
plus dat u als u op Gillian klikt mijn systeem Specs in zijn geheel kan bekijken

PS
WIN7 Home Premium
het toetsenbord is een Microsoft Sidewinder X6
de muis een Roccat Kone en een Wolfking Trooper

Laatst bewerkt:
Je hebt helemaal gelijk,mijn exuses.
Maar toch even erbij zetten de volgende keer.
Ik had het verder niet beter kunnen verwoorden als vanveelen gedaan heeft.
Maar het probleem zit denk ik in de energie beheer.
Daar kun je niet alleen je scherm op standby laten gaan maar ook je hdd en processor.
Als vervolgens je slaapstand instellingen niet goed geconfigureerd zijn,kan de computer niet meer uit S3 komen.
Dit kan dus ook in de bios dat je daar even rekening mee houdt.

Laatst bewerkt:
Je hebt helemaal gelijk,mijn exuses.
Maar toch even erbij zetten de volgende keer.
Ik had het verder niet beter kunnen verwoorden als vanveelen gedaan heeft.
Maar het probleem zit denk ik in de energie beheer.
Daar kun je niet alleen je scherm op standby laten gaan maar ook je hdd en processor.
Als vervolgens je slaapstand instellingen niet goed geconfigureerd zijn,kan de computer niet meer uit S3 komen.
Dit kan dus ook in de bios dat je daar even rekening mee houdt.

ok ik heb gekeken
Configuratiescherm/energiebeheer/Wijzigen wanneer de PC in slaapstand gaat.
Beeldscherm staat op nooit Pc in slaapstand zetten staat ook op nooit
als ik dan op geavanceerde energie instellingen wijzigen klik en dan op harde schijf uitschakelen dat staat op 20 Minuten.
als ik het goed heb en dit op nooit zet kan ik het beeldscherm gewoon op na 20 min uitschakelen zetten?.
en zijn er dan nog meer waar ik naar moet kijken

ok ik heb gekeken
Configuratiescherm/energiebeheer/Wijzigen wanneer de PC in slaapstand gaat.
Beeldscherm staat op nooit Pc in slaapstand zetten staat ook op nooit
als ik dan op geavanceerde energie instellingen wijzigen klik en dan op harde schijf uitschakelen dat staat op 20 Minuten.
als ik het goed heb en dit op nooit zet kan ik het beeldscherm gewoon op na 20 min uitschakelen zetten?.
en zijn er dan nog meer waar ik naar moet kijken

iemand die weet of dit de oplossing is

Hoi,

Het kan zijn dat de instellingen onder Apparaatbeheer (Configuratiescherm) voor je toetsenbord en/of de muis niet helemaal goed staan als het om energiebeheer gaat.

Klik onder Apparaatbeheer met de rechtermuisknop op je toetsenbord en kies 'Eigenschappen'
Als het goed is zie je ook een tabblad 'Energiebeheer'

Er moet een vinkje staan bij 'Dit apparaat mag de computer uit de slaapstand halen' o.i.d.
Kijk ook of dat bij de muis het geval is.

Hoi,

Het kan zijn dat de instellingen onder Apparaatbeheer (Configuratiescherm) voor je toetsenbord en/of de muis niet helemaal goed staan als het om energiebeheer gaat.

Klik onder Apparaatbeheer met de rechtermuisknop op je toetsenbord en kies 'Eigenschappen'
Als het goed is zie je ook een tabblad 'Energiebeheer'

Er moet een vinkje staan bij 'Dit apparaat mag de computer uit de slaapstand halen' o.i.d.
Kijk ook of dat bij de muis het geval is.

staat bij toetsenbord en muis allebij ingeschakeld

Hoi,

Probeer nog eens het volgende:

Schakel onder energiebeheer (configuratiescherm) alles uit.
Dus: je ziet een aantal schema's, waarvan er één 'actief' is.
Klik op de optie om die aan te passen ik kies bij alle instellingen 'NOOIT'.

Vergeet niet om op 'toepassen' te klikken ....
Schakel de computer helemaal uit en start hem na een minuutje weer op.
Kijk nu per wijziging (dus niet direct weer vanalles veranderen) of de gewijzigde instelling ook echt werkt zoals het bedoeld is.

Ik doe deze suggestie omdat ik 'destijds' onder XP dezelfde problemen had met slaapstanden e.d.
Uit- en vervolgens weer inschakelen zoals hiervoor beschreven loste het probleem toen op ... dus wie weet.

Hoi,

Probeer nog eens het volgende:

Schakel onder energiebeheer (configuratiescherm) alles uit.
Dus: je ziet een aantal schema's, waarvan er één 'actief' is.
Klik op de optie om die aan te passen ik kies bij alle instellingen 'NOOIT'.

Vergeet niet om op 'toepassen' te klikken ....
Schakel de computer helemaal uit en start hem na een minuutje weer op.
Kijk nu per wijziging (dus niet direct weer vanalles veranderen) of de gewijzigde instelling ook echt werkt zoals het bedoeld is.

Ik doe deze suggestie omdat ik 'destijds' onder XP dezelfde problemen had met slaapstanden e.d.
Uit- en vervolgens weer inschakelen zoals hiervoor beschreven loste het probleem toen op ... dus wie weet.
zal het doen
bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan