PC loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Restored

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jul 2014
Berichten
2
Hallo

Als ik mijn PC lang aan heb(5 uur bijvoorbeeld) dan loopt hij soms vast (pc reageert nergens meer op, de audio loopt 10x vertraagd door) als ik intensieve programma's run zoals een game of netflix o.i.d. Ik dacht dat er een probleem was met de koeling en daarom heb ik verschillende programma's geïnstalleerd op de temperaturen te meten en het bleek dat mijn processor te heet werd. Ik heb de processor koeling vervangen en de temperaturen blijven nu laag(maximaal 50 terwijl de temperatuur van de processor met de vorige koeling opliep tot 105 graden) maar dit blijkt niet de oplossing, mijn pc loopt nog steeds vast. Ik heb echter het idee dat het toch echt aan de koeling ligt omdat mijn pc sneller vastloopt op warme dagen zoals vandaag, dan loopt hij soms al na 2 uur vast. Ik probeer mijn PC zo vaak mogelijk schoon te maken maar dit lijkt ook niet de oplossing, iemand tips?

specs:
Processor: Intel Core i5 3450 @ 3.10GHz
Ram: 12,0GB Dual-Channel DDR3 @ 665MHz
Moederbord: MSI H77MA-G43 (MS-7756)
Grafische kaart: 1024MB ATI AMD Radeon HD 7700 Series
Harde schijf: 465GB Hitachi HDS721050DLE630 ATA Device (SATA)
Voeding: 600W
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

De rest ook stof vrij gemaakt zoals videokaart en is je lucht flow in de kast wel in orde kijk anders eens met een ventilator die je op de geopende kast zet blijft hij dan wel oke
 
Vergeet de voeding niet uit te blazen ...
Welk merk/type voeding heb je?
 
@restored : aangezien je niet vermeldt welke case je hebt, is het aan te bevelen om ook eens naar de lucht 'instroom' te kijken. Er zijn kasten waar aan de voorzijde de luchtinlaat een smal luxaflexachtige luchtinlaat betreft en die nog wel eens vol met stof wil zitten. Als die vol stof zit, dan kun je bij wijze van spreken de gehele binnenkant van de kast stofvrij hebben gemaakt, inc. de processorfan en de videokaartfan, maar dat helpt geen zier als er geen frisse lucht aangezogen kan worden. Dan wordt uiteindelijk alleen maar de warme lucht in de kast 'rondgepompt' zonder dat er koele lucht van buiten wordt aangezogen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle reacties.

@Modag Volgens mij is dit wel oké maar ik zal kijken of ik dit kan testen, ik heb geen ventilator bij de hand helaas.
@whittey Ik heb de cooler master RS-600-ASAB en ik zal inderdaad nog even de voeding uitblazen bedankt voor de tip.
@gast0225 Ik zal kijken of dat het geval is maar zouden de temperaturen dan ook niet hoog moeten zijn? Ik heb trouwens als case de cooler master k350.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan