PC loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

MPaez

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2014
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem.

ik heb begin dit jaar in februari een nieuwe computer gekocht. Toen die eenmaal was aangesloten en aan stond liep hij na denk ik een uur vast toen ik op youtube muziek wilde luisteren. Het beeld bleef dan hangen, ik kon niks doen, geen alt ctrl delete, de muis deed ook niks.Ik dacht eerst om me pc opnieuw aan te zetten, maar tot mijn verbazing hield mijn pc op met 'freezen' na ongeveer paar minuten en kon ik weer verder gaan waar ik gebleven was. Ik kreeg ook helemaal geen foutmelding of wat dan ook.
Ik heb het toen een best lange tijd aangekeken hoe het verder ging en hij bleef onregelmatig vastlopen als ik op internet bezig was. Soms deed het probleem zich na 10 minuten voor en soms had ik er een hele dag geen last van.
Met het gamen wat ik en af en toe deed had ik nergens last van. Ik ben toen naar de winkel gegaan waar ik de pc gekocht en heb toen een filmpje laten zien wat er dan gebeurde als mijn pc vastliep. Ik kreeg als advies mee om: mijn drivers te updaten, energieschema aanpassen. Het resultaat was eigenlijk niet veel behalve dat hij na het vastlopen wel een melding gaf:'beeldschermstuurprogramma werkt niet meer en is hersteld'. Ik heb toen weer een tijd aangezien en de ene keer na het vastlopen kreeg ik wel die melding en de andere keer niet. Ik ben toen weer terug gegaan en heb mijn pc daar achtergelaten om hem na te laten kijken. Alleen het resultaat daarvan was teleurstellend, Hun hadden niks kunnen vinden van fouten in het logboek of wat dan ook. Het gekke is dat hij daar ook niet is vastgelopen zeiden ze.
Toen heb ik hem weer mee naar huis genomen en aangesloten en niet veel later liep hij bij mij wel weer vast. Toen ik weer een keer een melding kreeg heb ik is goed gekeken wat er allemaal stond, niet zo veel alleen dat van 'hij werkt niet meer en is hersteld', maar daarnaast zag ik een kruisje om de melding weg te klikken en een reparatie icoontje ik klikte daarop en kwam in een probleemvenstertje en zag tot mijn verbazing dat er 48 problemen waren, ik klikte erop en zag 48x hetzelfde probleem en dat aantal kan wel kloppen want dat is ongeveer de hoeveelheid wanneer ik wel de melding kreeg van dat het niet meer doet en hersteld is. ik keek dus naar die probleemmeldingen en zag bij probleem staan, probleem:videohardwarefout en dan nog wat zaken daaronder.

Ik heb laatst nieuwe speakers gekocht met een externe geluidskaart (omdat het speakers zijn om mee te producen en dus niet in hoofdtelefoonpoort kunnen) en gek genoeg krijg ik die melding nu helemaal niet meer. Alleen kan ik nu nadat hij gestopt is met freezen geen videos meer afspelen op youtube. Ook windows media player werkt niet als ik een mp3 file aanklik en mijn produce programma kan ik ook niet openen.

Wat ik dus al geprobeerd heb is:
- drivers updaten
- flash player opnieuw geïnstaleerd
- veilige modus (waar youtube of soundcloud niet vastloopt!!!!!)

Ik heb ook gekeken met speccy of mijn onderdelen niet te warm zijn en degene waar hij de temperatuur van aangeeft zitten allemaal tussen 30-40 graden sommige zelfs 26-30.

Het gekke is dus dat dit niet gebeurd in veilige modus. Alles werkt hier gewoon goed in. Nergens last van.

het enige wat ik zelf nog kan proberen is windows er opnieuw opzetten.

Anders ga ik weer terug en vraag ik of ze naar de hardware willen kijken en dan voornamelijk de videokaart, omdat ik op internet een soort gelijk probleem heb gelezen en daar kwam uit dat zijn video kaart gewoon kapot was.

Hoe kan zoiets nou gebeuren in hetzelfde weekend als dat ik hem heb gekregen!

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen.

Hoi,
Welkom op Helpmij :)
De belangrijkste info vergeet je te vermelden: Over welke pc gaat het (merk/type enz.)?
Ik ben toen naar de winkel gegaan waar ik de pc gekocht en heb toen een filmpje laten zien wat er dan gebeurde als mijn pc vastliep. Ik kreeg als advies mee om: mijn drivers te updaten, energieschema aanpassen. Het resultaat was eigenlijk niet veel behalve dat hij na het vastlopen wel een melding gaf:'beeldschermstuurprogramma werkt niet meer en is hersteld'.
Je hebt een nieuwe pc gekocht en je krijgt dat als antwoord?
Je hebt garantie op je pc en laat zij dat maar in orde maken, zij behoren jou een goed werkend up-to-date product te leveren. Laat je niet afschepen.
Succes verder op ons forum.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan