PC loopt willekeurig vast, heb al vanalles geprobeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naam123

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2008
Systeem
Processor: Intel Core2Duo E6600
Moederbord: ASRock G41M-S
Geheugen: 2x Kingston 1gb DDR2-SDRAM PC2-4300 (266 MHz)
Videokaart: NVIDIA GeForce 9500GT
Besturingssysteem: Windows XP Home Edition, Service Pack 3

Symptomen:
De PC crashed op willekeurige momenten, maar voornamelijk tijdens grafisch intensieve programma's en in het bijzonder tijdens World Of Warcraft. Het beeld loopt vast en er komt hoop herrie (getik) uit de boxen. Er zijn tijdens het vastlopen geen artifacts te zien. De pc moet handmatig uit gezet worden (de pc valt niet uit of start niet automatisch weer op). De crashes komen het vaakst voor tijdens WoW, meestal na een 1-3 uur, maar de pc is ook wel eens vastgelopen tijdens een flashspelletje op internet of tijdens TrackMania of tijdens MSN+Muziek. Het rare is dat de PC soms een hele week goed kan draaien (als er geen WoW gespeeld wordt) en dan ineens weer crashed.
Geluid tijdens crash: FileFactory (FileFactory alert, even naar beneden scrollen als je het wilt downloaden)

Wat heb ik al gedaan
- Voeding en moederbord vervangen
- Windows XP opnieuw geinstalleerd
- CPU stresstest van een uur of 6 laten lopen met Hot CPU tester (geen problemen gemeld)
- Met FurMark de GPU een uur of 2 op 100% laten werken, geen problemen.
- De temperaturen gechecked, zelfs tijdens stress testen blijven alle temps onder de 60 graden.
- Netwerkkaart en geluidskaart eruit gehaald, nog steeds crashes
- De videokaart eruit gehaald en onboard graphics gebruikt, nog steeds crashes
- Intern geheugen getest met Windows Memory Diagnostics, geen problemen
- Speedfan geeft aan dat de HDD nog in goede staats is
Wat het dus sowiso niet is: CPU, GPU, Voeding & Mobo

Hoe verder?
Waar zou het verder nog aan kunnen liggen? Wat kan ik nog testen?

Een tweede vraag die ik heb. WoW heb ik eigenlijk nooit soepel draaiend gekregen (zo'n 25fps in drukke gedeeltes). Volgens mij moet mijn pc dat wel aan kunnen eigenlijk... En het rare is dat toen het mobo vervangen is WoW ineens super soepel draaide, totdat mijn voeding vervangen moest worden, nou draait het weer matig. Het enige wat ik kan bedenken is dat het intern geheugen en de processor misschien niet lekker samenwerken (geen triple channel of lage kloksnelheid ofzo, een kennis van mij had het daarover). Kan iemand misschien daar iets over zeggen?

Het enige wat ik hier niet terug zie is je merk en wattage van de voeding en of je wellicht en andere voeding hebt getest (na het plaatsen van de nieuwe).

Want je geeft aan dat na vervangen mobo het spel prima draaide tot je een nieuwe voeding plaatste.

Ook zie ik geen test met 1 geheugen bank. Waarbij je dus beide onafhankelijk van elkaar test.

Hey!!

Zou dat ik je kon helpen maar dat kan ik jammer genoeg niet ! heb een soortgelijk probleem waar ik ook niet uit kan komen !!

Ik heb wel getest met maar 1 geheugenbank maar hielp ook niets !!

Lees dus graag in je topic mee of je er een probleem voor hebt gevonden en mischien dat ik er ook iets aan heb !!

Mvg Erik

Oud topic alweer, maar het bleek dus een reepje intern geheugen te zijn. Een van de twee eruit gehaald en nergens last meer van. Die was dus rot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan