PC loopt zomaar vast!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

dusty18

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2009
Mijn pc loopt zomaar vast.Zonder dat ik wat doet.
Het is een nieuwe pc.
Eerst kreeg ik strepen op het scherm en liep hij vast, dus is de videokaart vervangen.
Ook is er een nieuwe voeding in gegaan omdat we dachten dat hij geen genoeg stroom kreeg.
Maar het rare ervan is als hij bij onze vriend staat,en dan draait de pc 24 uur zonder ook maar één keer vast te lopen,zodra de pc thuis is loopt hij weer vast.
We hebben de stekkerdoos vervangen,een andere muis geprobeerd,andere toetsenbord.
De pc staat op een geaarde stopcontact.
Kan het aan het scherm liggen??
Deze blijft wel beeld geven als hij vast loopt.
En soms kan ik een hele avond op de pc zitten zonder dat er iets gebeurd.
Het is een Pentium(R)Dual.Core.CPU E6500@2.93GHz 2.94GHz
Moet wel zeggen dat ik er geen verstand van heb.Maar onze vriend wel en deze weet het ook niet meer.
Ik hoop dat er iemand is die ons kan helpen.

Laatst bewerkt:
Complex probleem. Heb je al een harddisk check gedaan evenals geheugen? Wat staat er in de eventviewer/logboeken?

We hebben zo'n temparatuur test gedaan als je dat bedoeld.
Alles is eraf geweest en opnieuw geinstaleerd.
Onder welk mapje van de logboek wil je dat ik kijk,nogmaals sorry ben er niet zo in thuis.

Dat staat in het configuratiescherm, maar heb je dan geen garantie meer?

Ja ik heb garantie.Ik heb hem via de vriend gekocht.
Hij heeft hem samengesteld.Hij zit in de pc's maar heeft dit nooit meegemaakt.
De pc heeft twee maanden goed gedraait,toen begon het.
Hij heeft er gelijk naar gekeken.En zoals vermeld kosteloost spullen vervangen.
Maar de pc heeft bij hem meer dan twee weken probleemloos gedraait,en als er dan niets gebeurt is het moeilijk te achterhalen.
Bij mij thuis heeft hij wel gezien wat er gebeurde en heeft de videokaart vervangen.Daarna de voeding.Maar het helpt allemaal niet.
Ik vraag mij af of het beeldscherm de veroorzaker kan zijn.De pc is stofvrij.Er staat windows 7 op.
Maar het rare is dat ik soms de heletijd probleemloos op de pc kan.
Heb de muis en toetsenbord uit de USB poorten gehaald en in de uitgangen gedaan met die gaatjes(als jullie begrijpen wat ik bedoel)
Ook de temparaturen waren goed.Heb het beeldscherm van de energiestand gehaald.
Ik weet het ook niet meer en probeer van alles te bedenken.

Aan het scherm ligt het niet,heb een ander scherm gebruikt maar het probleem bleef.
Heb nu alles van mijn usb poorten gehaald,want toen ik mijn externe harde schijf er weer in wilde doen liep hij vast.
Dus nu maar hopen dat dat het is.

Het heeft allemaal niet geholpen,maar ik kan de pc terug brengen en dan zet hij de harde schijf met de branders over op een nieuwe pc.
Nu maar hopen dat het niet aan de harde schijf ligt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan