pc maagedlijk... website terug op pc krijgen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fist
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Fist

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2004
Ik heb een website gepublished met Frontpage. Nu echter is mijn PC volledig blanco. Door systeemfout hebben we Windows moeten herinstalleren. Tegelijk zijn heel wat data verloren gegaan door foutje van onze kant. :confused: , dus ook de website. Hoe kan ik die van het web terug op mijn pc krijgen?

(k heb natuurlijk wel de toegangsrechten voor die site)

Liefst stap voor stap, want ben een leek.

Thx

Fist,

Dat kan op verschillende manieren, ik geef hier maar één voorbeeld van, en wel via Windowsverkenner.

1) je opent 2 keer Windowsverkenner. Zorg dat deze 2 Windowsverkennerschermen gelijkelijk op je beeldscherm worden verdeeld.

2) Het ene Windowsverkennerscherm laat je HDD (de root oftewel c:\) zien.

En het andere Windowsverkennerscherm is voor de omgeving van je site bedoeld. Om al die bestanden van je site te kunnen zien, zou je eerst op de adresbalk van dit Windowsverkennerscherm het volgende moeten intypen:

ftp://typ-hier-de-url-van-je-site
(met weglating van www)

Log nu in, je typt dan je username en password in.

Je krijgt nu de mappen en bestanden van je site te zien.

3) Het is nu een kwestie van copieren. Je selecteert alle mappen en bestanden(dus alles, en iets wat onder Windows geselecteerd staat wordt dan blauw), houd de Ctrl-toets ingedrukt en sleept het geselecteerde naar het andere Windowsverkennerscherm(van je HDD), laat de Ctrl-toets weer los, wanneer alles naar het andere scherm verplaatst is.

Succes,

Dennis.

ps. Copieren is: Edit/Select All(ik heb de Engelse versie; Nederlands is: Bewerken/Alles selecteren). Houd de Ctrl-toets ingedrukt en klik met de linkermuisknop op één van de geselecteerde items(het mag een map of een bestand zijn) en houd deze knop ingedrukt. Je kunt nu gaan verlsepen. Dus, beweeg de muis richting het andere Windowsverkenner. Eenmaal daar verplaatst, laat je eerst de linkermuisknop los en hierna de Ctrl-toets.

O ja, ben hier trouwens maar voor even hoor.

Laatst bewerkt:
Je start Frontpage, bestand, importeren.

Wat gegevens opgeven en daar loopt de website binnen :).

Verder kun je met een FTP programma je server leegplukken. (of bovenstaand)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan