pc maakt herrie

Status
Niet open voor verdere reacties.

DiceCream

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2009
hallo helpmij

ik heb mijn pc pas gekocht ( 1 dag geleden) en hij maakt behoorlijk veel lawaai
is er meschien een manier om dat achter te zetten?
stof zal het wel niet zijn
meschien de fans?

dit zijn de specs

<<< Systeemoverzicht >>>
> Moederbord : Gigabyte P55A-UD3
> Chipset : Intel P55
> Processor : Intel Core i5 750 @ 2666 MHz
> Fysiek Geheugen : 4096 MB (2 x 2048 DDR3-SDRAM )
> Videokaart : ATI Radeon HD 5700 Series
> Harde Schijf : SAMSUNG (500 GB)
> DVD-Rom Station : TSSTcorp CDDVDW SH-S223C ATA Device
> Monitor Type : Samsung SyncMaster - 22 inches
> Netwerkkaart : RTL8168/8111 PCIe Gigabit Ethernet Adapter
> Besturingssysteem : Windows 7 Ultimate Professional 6.01.7600
> DirectX : Versie 11.00
> Windows Performance Index : ( 5.9 alles is 7+ behalve harddisk)

verder wil ik nog mededelen dat de pc op win7 ultimate draait en hij niet hoger komt dat 30 graden dus hij is best koel

weten jullie hoe hij zachter kan want hij staat in mijn kamer en hij moet echt wat zachter staan :(

1 dag oud en dan al kabaal.
Ga terug naar de leverancier en vertel het probleem.
Dat kunnen zij beter oplossen en binnen de garantie.

nee uhm ik heb de scythe mugen 2 cooler.
meschien staan de fans veel te hard aan ofso hij mag meschien wel zachter weten jullie meschien hoe dat moet?
want hoger dan 30 graden komt hij toch niet dus hij mag wel minder koel maar wel stiller draaien

Ga de bios eens in en zet daar de regeling voor de fans aan

Ron

uhm de fans staan op cpu smart ofso iets, als ik discard click dan gaan ze op max speed dus dat is niet goed geloof ik:o

is er echt geen andere optie dan iets erbij kopen? :(
want ik he hem nieuw en hij maakt al veel herrie, verder wil ik ook nog mededelen dat ik de coolermaster cm690 heb zou het daaraan liggen? :S

Hoi !

Van afstand kan ik moeilijk beoordelen wat er nu zo'n herrie maakt in je PC.

Bovendien: herrie is een rekbaar begrip; wat de een herrie vind is voor de ander acceptabel.
Ik heb nog even 2 revieuws van ATi 5700-series kaarten nagekeken, maar daarin wordt ook niet geklaagd over veel herrie van de koelers.

En Coolermaster fans zijn ook niet echt herrieschoppers (heb er zelf 2 draaien).

Je zult zelf moeten nagaan of er niets aan loopt, of apparaten als HDD's etc. goed vastzitten (voorkomt trillingen), en of je kast goed gemonteerd is (geen losse panelen).

Is dat alles niet het geval zul je er mee moeten leren leven en in elk geval dit: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1130813 in z'n geheel goed nalezen.

Greetz,

Harry.

uhmm ik heb nu met een medewerker van azerty gemailed.
zij of hij zei dat ik mn bios fans moest veranderen ( er zijn maar 2 opties disabled (fullspeed) en cpu smart) cpu smart stond al aan...

ik heb ook nog in mn kast gekeken en de boosdoener kon mijn kaart of mijn cpufan zijn(ze zitten echt veel te dicht bij elkaar xD )
hmm any idea's? :rolleyes:

Hoi !

Normaliter maakt de Scty op je CPU nauwelijks herrie, ik heb er hier zelf een draaien.

Blijft over je graka.........en daar had ik je al een oplossing voor aangereikt !

Greetz,

Harry.

hallo,

nu weet ik dit niet meer zeker maar ik dacht dat er ook free ware was om de speed van de fan aan te passen.

Gewoon ff googlen of hier programma's voor zijn.

Succes:thumb:

( ben even gaan kijken heb een programma gevonden Speed fan )

.

Laatst bewerkt:
ja ik heb nu speedfan maar ik weet niet hoe het werkt en zou het de voeding kunnen zijn want achterin mn pc hoor ik het meeste geluid:(

Laatst bewerkt:
Hmm, Hulp aub? :(
Ik dacht dat mijn systeem een erg stil systeem zou worde maar het is juist precies andersom, hij maakt herrie maar is wel erg koel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan