PC maakt irritant zoemend geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

MagicianB

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2012
Hallo,

Sindskort kreeg ik weer last van een zoemend geluid bij het spelen van games.
Ik dacht dus even al het stof uit de fans blazen en ik kan weer verder.
Dus ik heb de fans van de videokaart en de fan van de CPU losgehaald, schoongemaakt en weer teruggedaan.
Het geluid komt ook niet uit mijn fan van de voeding.

Ik heb daarna getracht te kijken wanneer het gezoem zou stoppen, dus de pc aangezet zonder videokaart erin, en het geluid was er nog steeds.
Ook de fan van de cpu stopgezet en het geluid was niet weg.

Met behulp van speedfan ben ik erachter dat de temperaturen in aan de hoge kant liggen.

Hulp is gewenst om het zoemen te verhelpen.

Ik heb hier de gegevens van speedfan, HardwareMonitor en mijn pc geupload:==>
http://imageshack.us/g/210/aida64p.png/
AIDA64.jpg HM.jpg speedfan.png

Alvast bedankt voor de respons en hulp!

Groetjes Bas

je hebt de fans losgehaald zeg je
heb je er toen wel weer nieuwe koelpasta tussen gedaan???

Ik heb de totale videokaart losgehaald uit het slot, en daarna schoongemaakt. (de fan van de videokaart dus niet echt losgehaalt)
En ik heb de intel fan losgehaald en daarna ook schoongemaakt, er zat nog redelijk wat koelpasta op, maar heb dit niet ververst nee.

Ok, heb je nog tips omtrent het schoonmaken van "oude" koelpasta.
En kun je mij evt ook vertellen waar jij je koelpasta haalt?
Bedankt!

koelpasta haal je bij de pc boer
oude koelpasta voorzichtig met watte staafjes met alcohol schoonmaken
nieuwe koelpasta een rijste korrel ( de groote van de koelpasta) aan brengen en uit smeren met een creditcard ofzo

ok dit ga ik proberen, bedankt!!
Overbodige vraag wellicht, maar wat veroorzaakt nu eigenlijk dat harde zoemende geluid, is dat de processor zelf dan?

vermoedelijk de fan van de cpu,die gaat harder draaien als ie warmer word

Ja maar ik heb de fan van de CPU al uitgeschakeld gehad (volledig losgekoppeld) en het geluid bleef aanhouden.
Dus verwacht niet dat het probleem daar dan in zit.
Ook de fan van de videokaart keer stopgezet en geluid nog steeds niet weg.
Maargoed, aan de temperaturen van de CPU te zien, moet het hem daar wel ergens inzitten lijkt me.
Zodra ik de koelpasta binnen heb zal ik het opnieuw aanbrengen, kan nooit kwaad.

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Temp valt op zich nog mee, maar de case fan's zouden ook het zoemend geluid kunnen veroorzaken. Ik zou daarom alle goed stof vrij maken en eventueel zoal al geopperd je proceskoeler er opnieuw met nieuwe past zetten.

In mijn pc zitten volgens mij maar 3 fans, en deze heb ik allemaal een keer stop gezet om te kijken of het geluid aan bleef houden.
Eerst maar de pasta aanbrengen deze week en dan laat ik wel weer berichtje achter of het geholpen heeft.
In ieder geval alvast bedankt voor de reactie!

Ik heb vandaag nog eens goed geluisterd waar het geluid vandaan komt en ik gok nu dat het een van de harde schijven is. Zou dat ook kunnen?! De pc werkt verder nog wel gewoon zonder problemen.

Ik zag dat dit draadje nog open stond.
Uiteindelijk bleek het een klein pc-speakertje te zijn dat op het moederbord zit.
Deze eraf gehaald en hij ratelt gelukkig niet meer.

Toch bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan