Pc maakt nu meer geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Sinds een aantal maanden heb ik een extra harde schijf van 200 gb geplaatst. Heb goed gekeken of de ventilator goed vrij bleef.

Nu vind ik dat ie meer herrie maakt (een soort sound geluid erg irritant) maar weet niet waar dit aan ligt en of ik het kan veranderen. Heb een pentium processor IV van DELL.

PJ

:)

Harde schijven kunnen ook erg veel lawaai maken,wat voor schijf is het?

Rubberrrrrrrr zodat het resoneren minder wordt . Wel goed aarden natuurlijk.

Ik had dat probleem met twee schijven die gingen resoneren . Na stukjes rubber tussen de schijf en de kast geplaatst te hebben was het goed .

Hoe moet je dat rubber eigenlijk plaatsen? Heb net nog even gekeken. Op zich is er aardig wat ruimte in de kast. Ik weet niet hoe je zoiets moet plaatsen en kun je die rubbers in de winkel kopen?

alvast bedankt,

PJ

Geen idee er zijn volgens mij wel setjes tekoop om de schijf rustiger en stiller te maken .

Ik heb stukjes rubber van een fietsband gepakt:cool:

Vergeet niet de aarding goed te maken .

Klinkt allemaal erg profes. he. Moet toch beter kunnen?

Nou misschien is het wat alvast bedankt!

Geplaatst door PJnijm
Hoe moet je dat rubber eigenlijk plaatsen? Heb net nog even gekeken. Op zich is er aardig wat ruimte in de kast. Ik weet niet hoe je zoiets moet plaatsen en kun je die rubbers in de winkel kopen?
Ik heb het volgende toegepast om de schijven en dvd/brander stiller te krijgen:
Anti-resonantie ringetje. <--klik.

Maxotr schijven meer lawaai?

Heb nog een vraagje, weet iemand of Maxtor schijven meer lawaai maken dan andere harde schijven? Ik heb er eentje genoemen van 200 Gb

PJ

heb ooit 50 schijven getest omdat een klant beweerde dat er meer geluid kwam uit de ene dan de andere schijf.
Uiteindelijk toch mijn gelijk gekregen :)

Wat ik heb gelezen op een ander forum is da iemand stukje fietsband er tussen had gepropt.

Toevallig staat er een grote test in 1 of ander computerblad momenteel .
Ook het geluids niveau staat vermeld.
Ik zal vanavond ff kijken wat voor blad dat is en wat de uitslag was volgens die test.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan