pc maakt raar geluid en restart daarna. windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielsielol

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2010
hallo iedereen,

Ik laats voor iemand een nieuwe pc gebouwd (gewoon de onderdeeltjes in elkaar gezet). maar nu heeft diegene een hele vage error iets.

oke het gaat alsvolgt, als hij een tijdje aan het gamen is geweest (league of legends) dan gaat de pc een piepent geluid maken (dit geluid komt uit de speakers).
daarna gaat het beeld op zwart en doet de pc een reboot.

specs:
1 TB harde schijf (seagate barracuda)
coolerMaster GM Series G650M (Voeding)
crucial ballistix sport ddr4 werkgeheugen (2 sticks van 4gb)
msi gtx 960 4G (video-kaart)
intel core i5-6400 (processor)
msi h170M-A-Pro (moederbord)

ik heb geen idee wat dit kan zijn. in eerste instantie dacht ik misschien dat de video-kaart oververhit ofzo raakte aangezien ikzelf de ventilatoren nog niet had zien draaien, maar deze gaan automatisch aan als de video-kaart 40 graden bereikt.

Alvast bedankt
Mvg, Niels

wat voor koeling heb je voor de processor? als het stock is zou ik maar voor een andere kiezen als ik jou was

ah.. nee ik heb idd daar een stock voor.. kan ik ook zekerheid krijgen dat dat het probleem is? aangezien het weer extra kosten zijn :S

Ik draai zelf ook op de stock koeler van Intel

League of Legends
Counter-Strike Global Offensive
GTA5

allemaal geen enkel probleem.

Zal eerder zijn dat de koeler misschien niet goed erop zit?? dan dat de koeler vernieuwd moet worden.

Hoi,

wat ik vreemd vind dat de piep uit je speakers komt. als je bij logboeken kijkt wordt je daar niet wat wijzer denk dat vergelijkbaar is met het programmaatje van lange pier

volgens mij is het niet de koeling van de cpu die er voor zorgt dat het misgaat, aangezien de temperatuur vrij laag is en nadat er opnieuw opgestart is kan er gewoon weer 2 uur gegamed worden..

@lange pier ik heb dat programmetje even gerunt en gaf helemaal niks aan helaas. dus ik sta op het moment even voor een raadsel..

ik hou nu nog even software matig de temperaturen bij zowel voor cpu als voor de gpu om het toch maar even te dubbel checken. en nu wachten tot het weer voorkomt

Mvg, Niels

nee in de logboeken staat gewoon dat er onverwachts opnieuw opgestart is :S

Hoi,

Jammer dan,

Dan zou ik kijken of geheugen wel echt wordt ondersteund(kijk op type) en zou ik memtest laten draaien wie weet

het is in middels niet meer voorgekomen, de temperaturen zijn ook gewoon normaal dus ik heb geen idee wat hier mis is gegaan en dat het misschien nog terug komt.

Mvg, Niels

Ik heb nu inmiddels weer contact gehad en het komt voor nadat de pc een tijdje is aangeweest. ook is het geluid nu niet meer van toepassing (aangezien hij deze ook maakt als de pc uit is de luidspreker wordt nameliijk extern gevoed).

dus heeft iemand nog tips wat dit kan zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan