PC maakt tikkend geluid, start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

patman77

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 apr 2011
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn PC. Deze wil ik cadeau doen aan mijn zwager, maar hij start in zijn huis niet op. Hij maakt een tikkend/piepend bij het aanzetten stopt dan.

Dit bericht lijkt er op, maar alleen het begin:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/427669-te-weinig-stroom

Mijn PC start nooit door, hij komt niet eens in de bios. Even later gaat ook de monitor in 'no signal' modus. Omdat ik dacht dat de PC wellicht iets was overkomen tijdens het vervoer (lang ritje) nam ik 'm maar weer mee naar huis. Maar daar doet 'ie het gewoon!

Dit zijn het moederbord en voeding:
-Moederbord: MSI MS-7235 (via PC wizard)
-Voeding: "P Max" PG-1035 (even overgetypt van de sticker)
-Schijf: Samsung SP2504C (via PC wizard)

Ik zie op de MSI site dat er een geluidscode is voor 'power issue', maar ik heb het niet onthouden. Er staat 'drie korte piepjes', dat zou zomaar kunnen. Maar het zou ook het tikken van de harddisk kunnen zijn. Het geluid zit er een beetje tussen in. Maar omdat alles thuis goed start, verdenk ik niet de hard disk.

Ik herinner me een energie reklame waarin iemand zei 'stroom is stroom', maar wellicht toch niet? ;)

Het werkt op geen van zijn groepen, stopcontacten etc. Hij heeft uiteraard wel andere werkende apparatuur in zijn huis.

Is dit op te lossen met een speciaal soort stekkerdoos oid? (Ik ben geen stroom expert.)

Alvast hartelijk dank!

wat als je even een andere voeding probeert?

kans is groot dat je HDD kapot is gegaan tijdens vervoer
zeker als deze tikt zoals jij het beschrijft en dan start de pc niet door

kijk even of je pc zonder dat de HDD aangesloten is wel door start

stroom mag dan wel stroom zijn
maar kortsluiting is dan ook kortsluiting :P
en dan doet het aparaat niks meer!

Laatst bewerkt:
maar mij lijkt het just dat hij niet door de bios komt en telkes reset, dan hoor je ook tikken van de hdd en dvd speler, maar krijg je geen beeld, dit heb ik in ieder geval ooit gehad.

ja kortsluiting in de HDD betekent dat de pc niet door start
altans kapotte hardware kan er voor zorgen dat de pc niet door wilt starten

zelfs een kapotte usb poort kan dat veroorzaken

Bedankt zover,

@roby3: bedoel je een zwaardere of lichter voeding? Of gewoon een vergelijkbare van een andere merk bijvoorbeeld?

Het getik zouden inderdaad gangbare reset geluiden kunnen zijn, maar toch net anders meen ik ;)

@firest0rm: ik dacht ook dat er iets stuk was gegaan tijdens vervoer, maar bij mij thuis werkt hij gewoon! Dus er is niets stuk.

Dat van die hardware is wel een goeie, maar ik meen hem even te hebben geprobeerd met alleen de voedingskabel aangesloten en verder niets.. Maar ik ben niet 100% zeker.

ik bedoel gewoon een andere voeding, door de kans dat deze beschadigt is, maakt niet uit wat voor andere voeding, als hij maar werkt ;)

ik raad je wel aan om je HDD op badsectors te testen

een HDD kan het namelijk nog een tijdje vol houden met Bad sectors maar is wel ten doden opgeschreven

Ik heb nog iets geprobeerd en het probleem kunnen nabootsen. Bij navraag bleek dat we de PC on-geaard hadden aangesloten. Maar dat heb ik thuis ook... weliswaar met een degelijk verlengsnoer. Ook on-geaard maar wellicht met filter oid.

Door nu de PC direct (dus zonder verlengsnoer) aan te sluiten op de on-geaarde wand doos kreeg ik het zelfde probleem (die piepjes en dan niets meer). Omdat ik thuis was, kon ik beter dingen uitproberen.

Uiteindelijk weer werkend gekregen met een oud geheugen bankje wat ik nog had liggen, dus daar zat de gevoeligheid.

Nu nog maar eens gaan proberen op locatie..

Nogmaals bedankt voor de suggesties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan