PC maakt veel lawaai (fans)

Status
Niet open voor verdere reacties.

quantie

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2010
Hey!

Ik heb sinds vorige maand dat m'n pc veel lawaai maakt, dit komt waarschijnlijk door m'n fans.
Aan stof zal het niet liggen want ik heb de zijkant van m'n kast eergister er af gehaald en even met de stofzuiger er langs gegaan.

Nu maakt m'n pc al best veel lawaai als ik gewoon aan het browsen ben etc.
Maar als ik een game (zoals WoW) opstart maakt ie zelfs NOG meer lawaai.

Heb ook een paar keer gehad dat ik m'n pc aanliet staan en die vanzelf opnieuw opstartte, dat ik de volgende dag m'n scherm aandeed en zag dat m'n pc gereboot was.

Als jullie logs of iets van me nodig hebben, zou ik die kunnen plaatsen!

Ik hoop dat jullie me d'r mee kunnen helpen,

Bvd

Quantie.

Hoi,

Denk dat je toch niet goed langs geweest ben met de stofzuiger aangezien je de koeling van de processor en de videokaart niet zomaar met de stofzuiger kan schoonmaken zit dan eerder aan een busje lucht te denken dat zal beter helpen.

Ik heb het programma SpeedFan gedownload en daarmee kan ik m'n GPU en CPU fans' percentage verlagen, zodra ik dit doe zie ik dat 't niet genoeg koeling heeft en moet ik het alweer verhogen..

Hoi,

Echt je koeling van de processor en videokaart is niet echt stof vrij iemand in de buurt met een luchtcompressor of anders een busje lucht kopen laatste is wel beter want bij eerste optie zal er een goed vocht afscheider moeten zijn.

Hoi,

weet niet of er mycom in de buurt is maar de plaatselijke pc winkel zal het ook wel hebben.

Hallo

Is reeds eerder aangehaald , perslucht compressor is het meest efficient.

Indien er een dikke stofkoek aanwezig is , zal een "persluchtflesje niet veel meer uithalen vrees ik.

Doe dit buitenshuis.

Blokkeer de ventilatoren zodat deze niet kunnen sneuvelen (hoge toerental).

Mocht je toch eens proberen met zo'n luchtdrukflesje ... let er op dat er vloeistof(nevel) uit komt.

Peter

Laatst bewerkt:
Alles demonteren en met een doek en alcohol/spiritus en kwast alles ontstoffen kan ook, wel even nieuwe warmtegeleidende pasta ophalen als je ook de koelblokken/heatsinks van de cpu en gpu afhaalt.

Mot je hard blazen door dat gaatje.:P

Koop gewoon bij de pc boer een busje perslucht ervoor.

Mot je hard blazen door dat gaatje.:P

Koop gewoon bij de pc boer een busje perslucht ervoor.

Is het een idee om een fohn te gebruiken? Dat je de "cool" stand aanzet? Is toch eigenlijk hetzelfde als zo'n busje perslucht of niet..

Als de pc een natte pruik heeft:cool:, dat blaast toch niet genoeg, think please.

Je hebt een spuitbus nodig, al vaker gezegd of uit elkaar halen en dan schoonmaken maar dat zou ik niet doen.
Laat het doen door een plaatselijke pc boer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan