PC maakt veel lawaai

Status
Niet open voor verdere reacties.

Exfietser

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2010
Hallo,

Ik heb al een tijdje een probleem met me pc.
Nou niet echt een probleem, maar telkens als ik een programma installeer/deinstalleer, maakt me pc veel lawaai (de processor neem ik aan). Dit duurd ongeveer een kwartier en dan doet hij gewoon weer rustig. Mijn CPU blijft gewoon normaal en kan ook normaal programma's opstarten en dergelijke. Ook zitten er volgens mij virusscanneer geen virussen in me pc. Het enige waar ik me aan stoor is het lawaai. En wat hij doet.

Weet iemand een oplossing?

Bij voorbaat dank!

Exfietser:thumb:

Lawaai zoals in ratelen van je harde schijf of lawaai met betrekking tot je ventilatoren (blaasgeluid).

Als het ratelen is zou je schijf kunnen opruimen en defragmenteren.
Bij een blaas geluid even je pc open gooien en alles goed stofvrij maken

Nou het is in iedergeval niet dat blaas geluid van me koeler.

Tja, een beetje moeilijk uit te leggen. Dat knipperlampje dat op je behuizing zit die altijd knippert als je iets doet. Die staat dan altijd vol aan. En dan maakt hij ook zoon geluid. Dat geluid is het.

En ik zal eens proberen te defragmenteren.

bvd,

Dat is dus inderdaad je harde schijf.

Harde schijven waar veel opgezet en weer verwijdert wordt,daar vallen""gaten""in.
Zet je er weer een programma op,gaat hij eerst die gaten vullen.
Dan ga je wat doen,moet hij de gegevens opzoeken,in verschillende sectoren,.
Dat zoeken,geeft die herrie.
dus defragmenteren.

Harde schijven waar veel opgezet en weer verwijdert wordt,daar vallen""gaten""in.
Zet je er weer een programma op,gaat hij eerst die gaten vullen.
Dan ga je wat doen,moet hij de gegevens opzoeken,in verschillende sectoren,.
Dat zoeken,geeft die herrie.
dus defragmenteren.

Oke bedankt, Ik heb al via Windows Deframentatie geprobeerd. Alleen deze zegt dat defragmentatie nog niet nodig is. Nu heb ik Defraggler gedownload van de makers van CCleaner. Ik zal deze er eens opzetten en kijken of het lukt, bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan