PC maken tips?

Status
Niet open voor verdere reacties.

GetRealMonkey

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2015
Hallo ik zou graag mijn pc willen gaan upgraden, mijn specs zijn nu:
Operating System
Windows 8.1 Pro 64-bit
CPU
Intel Core 2 Duo E7300 @ 2.66GHz 38 °C
Wolfdale 45nm Technology
RAM
4,00GB Dual-Channel DDR2 @ 398MHz (6-6-6-18)
Motherboard
Foxconn G31MX Series (Socket 775) 40 °C
Graphics
IBM L200P (1600x1200@60Hz)
256MB NVIDIA GeForce 8400 GS (Foxconn) 57 °C
Storage
465GB SAMSUNG HD502IJ ATA Device (SATA) 29 °C
Optical Drives
TSSTcorp CDDVDW SH-S223F ATA Device
Audio
NVIDIA Virtual Audio Device (Wave Extensible) (WDM)

Ik heb al een nieuwe videokaart besteld de "MSI
GeForce GTX 750 Ti - Gaming - 2GB GDDR5
V310-003R" en zou nu willen vragen hoe ik hem het beste kan upgraden voor een budget van zon 700 euro, ik bedoel hiermee in welke volgorde en welke onderdelen.

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

Eerlijk gezegd zou ik, als ik u was, alles vervangen. Maar begin maar eens met een zware voeding, want zo'n GTX 750Ti trekt heel wat watt

Hoi,

Denk dat je eigenlijk niet de goede weg bewandeld ik neem even aan dat je wilt gaan gamen nu weet ik niet welke games je wilt gaan spelen maar een 750 ti is alweer wat gedateerd ik zou eens melden welke games je wilt spelen al eerste en gezien je budget had het denk ik beter een 960 had kunnen kopen met gezien je andere vraag een wat betere voeding dan had je processor wel even de bottleneck geweest maar je wilt toch verder upgraden dan had je beter even met de oude processor door kunnen draaien en wanneer het budget weer voorradig was moederbord processor en geheugen kunnen upgraden dat was denk ik beter en geweest.

Laatst bewerkt:
Goed gamen op low 60 fps vind ik nogal tegenstrijdig m.b.t. de betekenis van goed.
Verder ligt het helemaal aan welk spel je wilt draaien, je moet eerst eens kijken naar de minimale systeem-eisen van de diverse spellen, dan weet je wat er minimaal nodig is, dat verschilt per spel.
Volgens mij is er niemand die kan zeggen dat het goed draait zonder te weten om welke spellen het gaat.

Ik bedoel gewoon normale games, zoals battlefield, call of duty, farcry. of die werken op zon soort systeem.

Antwoord: Nee.
De processor in de gelinkte basis-configuratie is veel te langzaam voor Far Cry4 waarvoor minimaal een Core i5 wordt geadviseerd.
De processor in de link ( Athlon X4 ) staat gelijk aan een Intel Pentium die veel langzamer is dan een i5.

Daarnaast is de R9 270 maar verwaarloosbaar sneller dan de geadviseerde HD 5870 voor Battlefield.
Als jij genoemde spellen enigszins redelijk wilt spelen zul je minimaal voor een Core i5 met 8 Gb ram en een GTX 750 Ti / GTX 960 \ R9 280X moeten gaan...anders wordt het 1 grote teleurstelling.

Laatst bewerkt:
In welk opzicht denk je dan aan "beter" m.b.t. het moederbord..?
Het AsRock-bordje uit de link is niks mis mee hoor...dit bord heeft een zgn "Killer" netwerk-aansluiting om LAG bij online gamen zoveel mogelijk te verminderen / verlagen.
Als je bijv. meer usb-2 / usb3 / Sata-poorten etc wilt dan moet je naar een ander bord kijken.
Indien je de processor kiest in deze setup is een bord met een Z97 chipset ook onnodig omdat deze processor niet overclockbaar is zoals een K-versie..

Hou er wel rekening mee dat de processor in de tweakers-setup met de stock-koeler gekoeld wordt..?
Dat kan een hoge cpu-temp. en hoge geluidsdruk opleveren als je langere tijd gamed.
Het is aan te raden om er een aftermarket cpu-koeler bij te doen...

Dan doe ik waarschijnlijk nog de be quiet! pure rock erbij, wordt een mooie computer volgensmij, nog even sparen en da kan ik hem halen :thumb:

Edit: het is dus zo dat ik als ik die computer koop (de videokaart dan de 750 ti) dat ik die spellen die ik noemde redelijk tot goed kan spelen?

Laatst bewerkt:
Minimaal medium en een aantal op high, ultra gaat met de 750Ti niet lukken..

Dat is dan helemaal top, als de games maar gewoon goed werken op medium vind ik alles best (ik ben meer voor fps dan kwaliteit) :thumb: bedankt voor je hulp en als ik wat nodig heb vraag ik het wel weer hier ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan