Pc merkt videokaart niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

krickkk

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2006
Ik heb een Geforce2 mx 32mb videokaart in mij pc gestopt maar hij reageert er helemaal niet op. Als ik die driver wil installeren lukt dat dus niet. wat te doen?

Laatst bewerkt:
ik had dus eerst me pc opengemaakt en zag dat er helemaal geen videokaart inzat. maar ik had zoiezo wel beeld. toen d8 ik laat ik eer een videokaart instoppen :P

Heb je ook de onboard videokaart uit gezet. Gezien je laatste reactie, heb je via een onboardkaart beeld. Je zal de onboard uit moeten zetten en de monitor kabel op de geplaatste videokaart moeten zetten.

Heb je ook de onboard videokaart uit gezet. Gezien je laatste reactie, heb je via een onboardkaart beeld. Je zal de onboard uit moeten zetten en de monitor kabel op de geplaatste videokaart moeten zetten.

hoe zet ik de onboard kaart uit?

Dat zal in het Bios moeten. Welk moederbord heb je?

Tijdens het opstarten van de pc, moet je op DEL drukken. Dit wordt waarschijnlijk wel aangegeven. (Press DEL toenter setup/Bios)

In het Bios moet je naar:
Advanced > resource configuration, Hier de "Primary Graphics Adapter" op AGP zetten, staat nu op PCI.

Daarna op F10(Save and exit) drukken en de boel laten saven. Hierna zal de pc opnieuw opstarten en moet je zorgen dat de monitor kabel in de geplaatste videokaart zit.

Hier de handleiding waar ik de info vandaan heb:
http://download.asrock.com/manual/P4i45GV R5.0.pdf
(Acrobat reader nodig om te kunnen lezen)

Laatst bewerkt:
Ok, ik heb net in het bios de Primary Graphic Adapter op AGI gezet. AGP stond er niet bij. Alleen PCI, INTERNEL VGA en AGI. maar nu krijg ik nog steeds geen beeld door mijn videokaart .

Doet die kaart het wel? in een andere comp, enne, AGI, betekent Accelerated Graphics Interface, daar wordt de AGP mee bedoeld.

Dan is die kaart toch niet compatible, met dit moederbord, je hebt ongetwijfelt de manual gelezen.

The AGI [ASRock Graphics Interface] slot is a special design that only
supports compatible AGP VGA cards. For the information of the compatible
AGP VGA cards, please refer to the “Supported AGP VGA Cards List” on
page 8. For the proper installation of AGP VGA card, please refer to the
installation guide on page 16.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan