PC met hardnekkig virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hertogmpo

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2011
Ik heb een PC met een hardnekkig vitus, wil hiervan af door windows er opnieuw op te zetten. Ik heb echter wel eens gehoord dat als je windows er op nieuw opzet daterdan oude bestanden achterblijven. Ik zou graag helemaal opnieuw beginnen, echter wel graag de andere partities behouden.

Nu heb ik ergens gelezen dat je eerst de oude partitie (waarop windows staat) moet verwijderen en daarna opnieuw moet opstarten met de windows cd. Ik heb hier 2 vragen over.

a) hoe kan je het best die partitie verwijderen
b) klopt het bovenstaande verhaal

Als ik jou was zou ik het anders aanpakken: in de veilige modus opstarten en scannen met virusscanner + MBAM. En als het niet lukt, scan dan met Hijack this.
voordelen:
geen 2x windows op 1 partitie>minder ruimte verbruik
zeker dat je het virus kwijt bent

nadeel:
kost meer moeite

Nee, het is de bedoeling dat de bestande windows er vanaf gaat dus de bestaande C partitie te formateren. Het is zeker niet de bedoeling dat de bestaande windows er op blijft staan

Als je 100% wilt zijn dat je van ongewenste rommel af bent, dan ben je inderdaad aan een nieuwe installatie van Windows toe, dus partitioneren en formateren (kan gewoon via de setup van Windows) ;)

En dan blijven er écht geen oude bestanden over waar kwaadwillende rommel in zit :)

Suc6! ;)

Hoe je een Windowspartitie het best kunt formaterren is niet zo moeilijk (gewoon tijdens de installatie van Windows XP)
Het zou best kunnen kloppen maar zo gaat het bij Windows 98 SE, 2000 Pro, XP Media Center en Vista

Nadat de PC er heel er lang mee bezig is geweest (wat achteraf door een slechte harde schijf kwam) is het toch gelukt, echter toch maar de harde schijf vervangen.
Bij deze is dit dus opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan