Pc met ME sluit niet goed af

Status
Niet open voor verdere reacties.

giotastic

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2002
Hai,

Als ik de pc afsluit dan krijg ik of een blauw scherm met de tekst: "Beschermingsfout van Windows. U moet de computer opnieuw opstarten. Het systeem is gestopt."
of ik krijg een zwart scherm met bovenin een groene streep van links naar rechts in het beeld!

Heb windows ME
AMD 1000 mhz
128MB
Video kaart :NVIDIA GeForce2 MX (Compaq)

Moet ik er MB bijkopen want ik moet zeggen dat hij niet echt soepel loopt met internet en ook in andere programma's werkt de pc niet echt mee. Ligt dat aan de MB?

alvast bedankt

Mwah, 128 mb is wel een beetje mager tegenwoordig ja.

256 is een stuk beter, en 512 is helemaal goed :thumb: Dan kan je gelijk Windows XP installeren dan heb je geen last meer van zulke fouten.. want Windows ME is vaak nogal onstabiel en geeft zomaar ineens uit het niets fouten / vastlopers. Dat is mijn ervaring in ieder geval.

Over je foutmelding: Sinds wanneer treed dit op?

al 2 weken ofzo

ik had toen al systeemherstel gedaan maar dat helpt niet

ik heb wel iets op windows site gevonden maar helpt ook niet echt.

ik koop morgen eerst wel even goedkoop wat geheugen op de Bazaar en probeer dat maar even

Dat is geen oplossing voor het probleem, hoor. Het maakt het werken met je PC sneller, maar deze fout zal blijven.

Weet je wel welk geheugen je moet hebben? SD of DDR? Ik gok zelf op SD, maar weet het niet zeker. In de PC zaak kunnen ze dit zelf checken en het erin plaatsen.

Op hoeveel mhz? 100 / 133?

Single / Double sided? Allemaal zaken die je moet checken voordat je tot aanschaf over gaat.. anders zit je straks met een reep geheugen die maar voor de helft gebruikt wordt.

Daarom is het verstandig om naar een PC winkel te gaan zodat hun het kunnen bekijken. In een goede PC zaak zetten ze het er gratis in en testen ze het even.

Dan heb je zekerheid en als hun iets fout doen is't gewoon van de garantie.

100 mhz

en hoeveel kost 256MB ca in de pc zaak
heb nl niet zo'n groot budget als student :(
en kan niet zonder de pc

ik zal straks eens even informeren bij een zaak
denk je dat 256 erbij genoeg is voor mijn pc

jeetje heb nu helemaal het idee dat ik met een primitief ding werk zeg :)

dank je wel voor je hulp

ben net naar een pczaak op de hoek geweest

256MB voor 48 euro (133mhz)
74 euro (100mhz)

En mijn Compaq is 100mhz

hmm toch wel prijzig
ga wel even op jou site kijken

Het 133 geheugen werkt wel, maar draait gewoon op 100 mhz.

Vraag anders of je het mag testen en als het niet werkt alsnog mag omruilen? Wie niet waagt..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan