pc met pda via wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

sound

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jul 2007
een lastig vraagje

ik heb een desktop pc en een PDA

ik wil in die pc een draadloze pci kaart stoppen waarmee ik mijn PDA kan laten connecten op de pc. in principe van de pc dus een accespoint maken.
wanneer de pc dan bedraad op het netwerk zit aangesloten dat ik dan ook kan internetten met m'n pda en wanneer de pc niet met het netwerk verbonden is ik de pda nogsteeds kan connecten met de pc, dus dan zou de pc een ip adres moeten geven aan de pda.

maar welke pci kaart heb ik daar voor nodig en hoe moet ik dat instellen?
ik zag deze van Sitecom maar hiervan weet ik dus niet of hij doet wat ik graag wil

Als je een pci-kaart kan vinden die je als accespoint kunt instellen, moet de pc altijd aan staan, maar ook altijd verbinding hebben met het netwerk (internet). Anders gaat het niet lukken om te internetten op de pda. Kun je niet beter een accespoint/wireless router kopen dan?
Wat ook kan, is een ad-hoc verbinding maken tussen pc en pda (dat kan met elke wireless pci-kaart), maar dan moet nog steeds de pc aan staan en een verbinding hebben met internet.

Laatst bewerkt:
de pc die ik heb wil ik gaan gebruiken als liedjes pc, met het programmatje Salling Clicker kan ik dan via mijn PDA de muziek "beheren" op m'n pc
dat programmatje ondersteund bluetooth en wifi

aangezien je met wifi grotere afstanden kan overbruggen dan met bluetooth wou ik dus proberen een verbinding te maken tussen de pc en pda via wifi.

vandaar dat ik graag wil dat wanneer ik dus ergens ben waar ik de pc niet op een netwerk kan aansluiten ik gewoon kan connecten maar dan niet voor internet maar dat programmatje.

wanneer ik dan thuis ben en de pc zit aan het netwerk dat ik dan wel kan internetten met m'n pda

Laatst bewerkt:
Dat kan dus inderdaad met elke wireless pci kaart en een ad-hoc verbinding. Maar wou je dan je hele pc meeslepen ergens naar toe om op je pda de muziek te kunnen beluisteren?

haha nee,

de bedoeling is dat ik de pc ergens in een hoekje zet en aansluit op een geluidssysteem, dan kan ik vervolgens door m'n gasten lopen om te vragen of ze nog verzoekjes hebben, die typ ik dan in op m'n pda en wordt daarna afgespeeld op de computer.

je kan het dan zien dat de pda een geavanceerde afstandsbediening is voor je muziek op de computer.

maar bedankt voor de info, morgen haal ik die adapter van sitecom op om te installeren enzo.
is het eigenlijk ook mogenlijk om die verbinding te beveiligen met een WPA sleutel?

Dat is afhankelijk van de mogelijkheden van je pda. Lees de handleiding maar even door. Mijn pda ondersteund tot wpa2.

okej, ik heb nu de draadloze netwerk kaart van Sitecom
mijn pda is een HTC P3600 en ondersteund ook wpa

maar hoe krijg ik het nu voor elkaar een ad-hoc connectie te maken en te zorgen dat internet zich deeld wanneer er een netwerk kabel in de pc zit?

Als eerste dien je de wireless netwerkkaart te installeren. Daarna moet je Internet verbinding delen inschakelen op de hoofdnetwerkkaart:
Internetverbinding delen inschakelen op een netwerkverbinding
U moet als beheerder of als lid van de groep Administrators zijn aangemeld om deze procedure uit te kunnen voeren.
Voer de wizard Netwerk instellen uit als u Internetverbinding delen wilt instellen.
U opent de wizard Netwerk instellen als volgt: klik op Start, klik op Configuratiescherm en dubbelklik op Wizard Netwerk instellen.
Internetverbinding delen is alleen beschikbaar wanneer er meerdere netwerkadapters zijn geïnstalleerd op de computer.

Tenslotte moet je een ad-hoc verbinding opzetten tussen pc en pda.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan