PC met Windows 7 64bit beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Ik krijg een andere PC met Win7 64 bit.
Hoe kan ik deze het beste en voor zo weinig mogelijk geld (freeware) beveiligen?

Malwarebytes' Anti Malware lijkt erg goed.

Zelf geef ik mijn voorkeur aan Panda Cloud Antivirus, Ad-Aware, COMODO Free Personal Firewall en Mailwasher.

Groetjes, WDHBGS

Vier jaar nooit problemen had met ESET Smart Security,
mijn machine draait hem moeiteloos.

Laatst bewerkt:
Is dat wel verstandig zoveel verschillende
beveiligingen op een PC draaien, vroeg me af?
Gaan ze niet tegen elkaar werken?

Als je ze goed instelt, is er niks aan de hand (heb het op VirtualBox met Windows XP getest).

Heeft verder niet zo zeer met instellen te maken.Radeonxfx geeft als antivirus ook de klemtoon op 1.
Daarnaast zijn Mbam en bijv SAS geen realtime beschermers.
Hier draait dus Essentials en doe regelmatig een scan met Mbam en SAS.

2 realtime antivirusprogjes..ja die gaan conflicten geven.

Vier jaar nooit problemen had met ESET Smart Security,
mijn machine draait hem moeiteloos.

Ik heb op mijn oude PC ook Eset (Smart security) draaien maar vraag mij af of dit op een 64-bits OS draait?
Hun site geeft aan dat dat niets uit moet maken maar ik pas er voor mijn nieuwe PC op het net aan te sluiten en er dan (te laat) achterkom dat mijn Anitvirus niet werkt...

* Nog een handige tip: Malware kan vaak AVG en MSE uitschakelen. Avira én Avast! hebben daarentegen een extra beschermingsmodule.

Als je voor betalende AV's gaat is Eset NOD32 of Kaspersky aanbevolen. In combinatie met MBAM (en eventueel een extra zelflerende firewall).

Wat de OS Bits versie betreft; Het gaat op beide werken, dus daarover zou je je geen zorgen mogen maken.
Het is wél aanbevolen om de nieuwste versie van Eset te hebben (én deze te updaten), want oudere versie bevatten dan weer bepaalde lekkages waar malware inhoekt..

* Nog een handige tip: Malware kan vaak AVG en MSE uitschakelen. Avira én Avast! hebben daarentegen een extra beschermingsmodule.

Als je voor betalende AV's gaat is Eset NOD32 of Kaspersky aanbevolen. In combinatie met MBAM (en eventueel een extra zelflerende firewall).

Wat de OS Bits versie betreft; Het gaat op beide werken, dus daarover zou je je geen zorgen mogen maken.
Het is wél aanbevolen om de nieuwste versie van Eset te hebben (én deze te updaten), want oudere versie bevatten dan weer bepaalde lekkages waar malware inhoekt..

Helaas, Eset geeft tijdens installatie aan dat een 32 bits versie niet werkt op een 64 bits OS :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan