PC Met Windows 7 blijft zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

kelimeck

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2008
Berichten
562
Beste,

Ik heb zelf een computer gebouwd, hij heeft het altijd gedaan. Tot ik na 3 weken vakantie terug kom. Ik heb de computer aangesloten op mijn televisie met HDMI. Via de videokaart van Asus en de HDMI aansluiting op het moederbord krijg ik geen beeld. De computer start normaal op maar het scherm blijft zwart. Ook zie ik geen bios scherm.

Help! Windows 7.

Tevens geprobeerd met VGA. Ook geen beeld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nogal onduidelijk.
Je praat over televisie, dus zou ik dan denken: Wat gebeurt er als je 'm ook echt als televisie gebruikt ipv. computer-monitor? Dus aansluiten op coaxkabel en aanzetten? Komt er dan wel beeld?

Verder: Als je de televisie (monitor?) van de stroom hebt af gehad tijdens die vakantie, dan kan van toepassing zijn dat wat VDK_P schrijft in posting #7 van deze discussiedraad

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Nogal onduidelijk.
Je praat over televisie, dus zou ik dan denken: Wat gebeurt er als je 'm ook echt als televisie gebruikt ipv. computer-monitor? Dus aansluiten op coaxkabel en aanzetten? Komt er dan wel beeld?.

Sorry maar er staat wel duidelijk dat het is aangesloten met HDMI aan een televisie. Ik gebruik de televisie dus als monitor. Maar met een gewone VGA monitor werkt het ook niet.
 
Je geeft 0,0 informatie die ik vraag. Zou fijn zijn dat je daar de volgende keer/keren beter op let:
a. In de functie van televisie, geeft hij dan wel beeld?
b. Is de televisie van de stroom af geweest in die vakantie-periode?



Tijs.
 
Je hoort alle devices en ventilatoren werken, dat wil niet zeggen dat het moederbord start.
Indien er een systeemspeaker aan het moederbord hangt hoor je dan 1 beep bij opstarten?

Zo niet, alles eraf en eruit halen en kaal opstarten, nu wel bios beeps?
 
Sorry voor het late bericht en dnties sorry voor de onduidelijkheid.

Helemaal kaal alleen bios en PS/2 toetsenbord geen piepjes niets. Met HDMI op de tv en VGA in de monitor beide '99' in de rechter hoek. Zwart beeld gaat niet weg. Ik denk dat het moederbord kapot is.
 
Lijkt dan inderdaad niet aan de monitor&tv te liggen maar aan de pc.
Mogelijk is het genoeg om de BIOS batterij te vervangen. Kijk in de handleiding hoe dat moet/werkt
Overigens is hele moederbord kapot inderdaad een mogelijkheid.

Kijk zeker ook even op deze Google zoekopdracht, want je bent niet de enige. Mogelijk hebben anderen een oplossing ervoor gevonden. (Ik heb de door Google gepresenteerde links niet doorgenomen.)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Zo niet, alles eraf en eruit halen en kaal opstarten, nu wel bios beeps?
Helemaal kaal alleen bios en PS/2 toetsenbord geen piepjes niets. Met HDMI op de tv en VGA in de monitor beide '99' in de rechter hoek
Vraag mij af wat je onder "kaal" verstaat.....
Werkwijze als wel de voeding, ventilatoren en de devices nog werken.
Je dient wel zeker te weten dat de voeding goed is.
Bouw alles uit, leg het moederbord op een houten plank, met alleen de cpu
erin, hang er nu de interne luidspreker er aan, reset met de jumper clr-cmos, de bios,
of haal het batterijtje er een tiental minuten uit, met de voeding eraf.

Zoek de 2 powerswitchpinnen, waar dus eerst de powerswitch aan zat, even
onthouden dus, of in de manual van het moederbord kijken, dus ook de
videokaart, en de geheugenlatjes er/uit/af halen.

Sluit de voeding aan, en kortsluit even die 2 powerswitch pinnen met een schroevendraaier o.i.d., nu moet je
biosbeeps krijgen, er zit immers geen videokaart, en geheugen in, geen
signaal, voor 99% je moederbord overleden, mocht er ook nog een FSB switch of
jumpers op zitten, deze op 100mHz zetten, en nogmaals proberen.

Probeer het ook zonder CPU, dan krijg je een lange beep bij de meeste borden, maar helaas niet altijd en dus kun je zo niet controleren of de CPU goed is, maar die gaan zelden stuk, hooguit door oververhitting.

Wel bios beeps, 1 reepje geheugen plaatsen, en nogmaals proberen, eventueel omwisselen, weer
biosbeeps, de videokaart plaatsen, en monitor aansluiten, geen beeps wel
beeld,videokaart goed, wel beeps en geen beeld, videokaart niet goed.

Voor de manual, als je die niet hebt, kijk op het bord naar merk en type, en haal hem op bij de mobobakker.

https://www.piriform.com/speccy
https://www.piriform.com/docs/speccy/using-speccy/publishing-a-speccy-profile-to-the-web
 
Bedankt voor je bericht. Lange pier. Ik zal het even gaan proberen. Hele fijne uitleg!
Ik houd jullie op de hoogte.

EDIT 2: met andere (nieuwe ram) weer hetzelfde, 3 piepjes lang.

EDIT: opgezocht is RAM, zodra ik ram erin doe weer de 99 error.

Inmiddels geprobeerd. 3 lange piepjes. Enig idee? Alvast bedankt :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry, ik kan speccy niet doen omdat hij niet boot. Hij blijft hangen op de 99 error. Ik had helemaal niks alleen de stroom aangesloten aan het moederbord. Toen hij 3 piepjes gaf de ram erin gedaan. Met 3 verschillende ram geprobeerd maar blijft bij de 99 error. Geen bios.
 
Lol, das waar ook.....
Maare, als je die 99 ziet heb je ook een monitor eraan hangen en als die op een videoinsteekkaart zit.........
Of hangt die aan het moederbord zelf?
 
Hangt aan het moederbord zelf de vga. Met videokaart zelfde error. Dus weet het niet meer, denk dat ik maar een nieuwe moet kopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan