PC met windows 8 ineens zeer traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

suuske00

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 feb 2013
Ik heb sinds 2 dagen het probleem dat mijn PC zeer traag is.
Mail en internet staren zeer traag op en ook verkenner werkt zeer traag.Dit kan soms wel 2 a 3 minuten duren.
Dit is niet constant maar wel zeer regelmatig.
Ook is de tekst in de werk balken van de diverse programma's zeer slecht, dunne lijntjes met verdikkingen erin lijkt het wel.
De app store en andere apps willen haast niet starten.
Mijn schijf geeft in taakbeheer ook regelmatig 100% actieve tijd aan.
Ik heb al diverse diskchecks gedaan maar deze geven geen fouten weer. Ik vermoed wel dat hier het probleem zit maar waarom weet ik niet en kan ik ook niet vinden.
En als hij het dan ineens weer goed doet werk ook alles normaal maar dit duurt nooit lang.
Ook pc al terug gezet met herstelpunt en diverse virus scans gedaan. allemaal zonder resultaat.

Heeft iemand een tip of oplossing.

Met vriendelijke groet suuske

Is het processor of ram gebruik ook heel hoog als de pc zo sloom is?

Is het niet zo dat je verschillende virusscanners hebt draaien?

De processor of ram gebruik is normaal en de gebruikte virus scanners zijn er ook allemaal weer af dus helaas dat is het niet.

Windows Defender gebruikt vaak veel geheugen... En schijfdefragmentatie staat standaard aan en gepland.. Als je deze uitzet en dan test?

Ga ik eens proberen dank voor het meedenken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Al geprobeerd? Test anders ook je harddisk is.. die kan ook voor veel traagheid zorgen! Crystaldiskinfo geeft je genoeg info om te zien of hij ok is.
Zie hier: CrystalDiskInfo

Schijf gestest met software van WD en zaten inderdaad fouten op. deze is aan het overlijden dus opzoek naar nieuwe schijf. voor nu werkt hij weer maar draait continu hoge toeren. iedereen bedankt voor zijn reactie.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan