PC met wlan en EB niet aan de praat te krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

okiejopie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 aug 2007
Wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe;
Ik heb een Thomson Speedtouch 780 en een asus wl-138ge/wl138g v2 netwerk kaart.
XP met SP2. surfen+bellen van KPN hetnet.

De wpa/wep gelijk gesteld, ook de "taalcode" (802.11b). De SSID klopt en ook de MAC code klopt.
De PC (van mijn dochters) "ziet" het netwerk en ook de experiabox "ziet"de PC (geeft aan:actief.)

Het kanaal heb ik op de EB ook handmatig vastgezet.
En ook wifi toestaan staat goed.

De pc geeft aan dat hij verbonden is maar beperkte of geen mogelijkheden.
Ook heb ik een ping controle gedaan; de ping komt niet terug. De pc verzendt aan de lopende band "pakketten" naar het netwerk maar 0 van de EB terug ontvangen.

Ok, dan verbinding herstellen... Maar dan krijgt de PC geen IP-adres/netwerkadres van de EB toegewezen...
In andere forums het stukje over handmatig ip adres toekennen heb ik ook geprobeerd maar nog steeds verlangt de PC een ip-adrestoewijzing wat dus niet lukt. Gek genoeg staat er in de EB hetzelfde ip-adres als dat de pc heeft. (IK heb ook een pc met kabel op de EB aangesloten(werkt uitstekend) en die heeft een ander ip-adres als de "Wlan-PC".)

Het is voor het eerst dat er op de PC een (wireless) netwerk aansluiting komt, ik heb dus ook al de protocollen en clientdiensten enz geinstalleerd, dat kan het dan toch ook niet zijn dacht ik.
Het vervelende is ook dat ik niet weet of er in de EB een aanpassing moet worden gedaan of in de PC....
Ik dacht dat ik dit Forum redelijk had doorgespit en ook a.d.h. daarvan het e.e.a. heb geprobeerd maar zonder resultaat en de hete adem van mijn dochters begin ik steeds harder te voelen.
Hier de instellingen van het draadloze toegangspunt van de EB:

Configuratie

Interface ingeschakeld: Ja
Fysiek adres: **:**:**:**:**:** (dit heb ik nu even gescrambled..)
Netwerknaam (SSID): SpeedTouchB26683
Interfacetype : 802.11b
Huidige snelheid: 1 Mbps (staat in de pc op auto)

Beveiliging

Nieuwe apparaten toestaan: Nieuwe stations zijn toegestaan (automatisch)
Beveiligingsmodus: WEP (Ik dat wpa beter is maar als het eenmaal werkt verander ik het.)

En de instellingen van de wireless interface zoals dat op de EB wordt gemeld:
Informatie

Status: Actief
Type: Generic Device
Verbonden met: WL_0_wds1 (Wireless)
Toegestaan op WLAN: Ja

Addressering

Fysiek adres: 00:1a:92:54:50:c0
Toewijzing IP-adres: DHCP
IP-adres: 192.168.1.71 (dit staat ook in de pc)
Gebruik altijd hetzelfde adres: Nee
DHCP-leasetijd: 0 dagen, 23:54:06

Het zal vast een simpele instelling zijn maar ja welke of waár. Wie heeft er een goede suggestie. Mijn dank zal groot zijn.

Ongelofelijk, maar het is opgelost!!!
Bij zoeken naar wds moest ik mijn EB uitvinken ipv aan. Nu werkt het helemaal.
Het ergelijke vind ik dat me dit dus 4 avonden heeft gekost om een vinkje uit te zetten. Je moet het maar weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan