PC met XP erg traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans van Leur

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2003
Hallo pc-vrienden,

mijn pc die met XP draait is de laatste dagen ontzettend traag. direct na het opstarten (wat al wat langzamer gaat dan gebruikelijk) kan ik nog op het Internet komen; staat hij een tijdje aan dan lukt dat niet meer. Moet hem eerst weer opnieuw opstarten. Mijn andere pc op het netwerk (W2000) heeft er geen last van.

Ik heb alles al gedeftagmenteerd, geadwared, gespybot, maar dit helpt niet

De laatste dagen heb ik servicepack 2 geinstalleerd en een update van zonealarm. Kan hierin de oorzaak zitten?

:confused:

Hans

Het zou aan SP2 kunnen liggen, ik heb er zelf geen last van want bij mij werkt alles prima met sp2. De enigste manier om daar achter te komen is om sp2 te verwijderen. Kijk in het config.scherm onder software om te verwijderen.

Waarschijnlijk staan er 2 firewalls aan.
Zet de firewal van XP uit en try again.

Kijk even in je taakbeheer (ctrl-shift-esc) onder tabblad processen welk(e) proces(sen) veel cpu en geheugen gebruiken. Probeer die af te sluiten en erachter te komen welke programma's het zijn.
Als er niet veel resources in gebruik zijn zou het kunnen dat je hd aan het sterven is, probeer met een tool van de fabrikant te achterhalen of hij nog 100% ok is.

:thumb: Mijn probleem is opgelost. Het had te maken met een conflict tussen XP en Zonealarm. De Readme-file van Zone-alarm maakt daar melding van; daar staat ook de oplossing.

Bedankt voor jullie mee-denken.

Groet,

Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan