PC Microfoon staat niet geinstalleerd maar hoor wel het geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Randy_50Cent

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
Hallo,

Ik heb een PC microfoon die in het juiste plugin gaatje zit in de computer. Maar als ik me speakers aan heb staan en ik praat door de microfoon dan hoor ik me stem duidelijk door de speakers heen komen, Maar de microfoon kan niet gevonden worden bij "Hardware Testen" Dus kan ook niet geinstalleerd worden :confused: Hoe kan ik dit oplossen dat ie wel gevonden word & geinstalleerd?

Een microfoon is ook geen plug and play hardware.
Het is net als je speakers, die worden ook niet "herkend" door je PC.

Hoi,

Luidsprekers en microfoons die ingeplugt zijn op een geluidskaart vind je niet terug in de hardware, dezen hoeven ook niet geïnstalleerd te worden. Microfoons die gebruik maken van USB moeten soms wel geïnstalleerd worden en de vind je dan weer wel terug bij de hardware. Er is dus geen probleem bij jou :thumb:

Hoi,

Luidsprekers en microfoons die ingeplugt zijn op een geluidskaart vind je niet terug in de hardware, dezen hoeven ook niet geïnstalleerd te worden. Microfoons die gebruik maken van USB moeten soms wel geïnstalleerd worden en de vind je dan weer wel terug bij de hardware. Er is dus geen probleem bij jou :thumb:

Jawel, Want op me oude computer doet ie het wel. Daarmee kon ik ook gewoon met mix programmatjes met die zelfde microfoon mee opnemen enzo. Maar op deze computer herkend ie gewoon deze microfoon niet. En die microfoon is alleen geschikt voor op de computer.

Je zegt dat je microfoon werkt,waar ligt het probleem dan?

Doe het volgende. Rechtsklik op het icoon van Deze computer op je Bureaublad. Kies in het submenu voor Eigenschappen. Klik dan op de tab Hardware. In het vervolgscherm klik je op Apparaatbeheer. Kijk of er ergens een geel vraagteken of een rood uitroepteken voor staat. Kijk vooral bij Besturing voor geluid, video en spelletjes.

Doe het volgende. Rechtsklik op het icoon van Deze computer op je Bureaublad. Kies in het submenu voor Eigenschappen. Klik dan op de tab Hardware. In het vervolgscherm klik je op Apparaatbeheer. Kijk of er ergens een geel vraagteken of een rood uitroepteken voor staat. Kijk vooral bij Besturing voor geluid, video en spelletjes.

Zijn microfoon gaat hij daar nooit terugvinden... Maar ik snap het probleem niet nu, hij werkt wel maar wat wil je nog meer?

Je weet toch wel deze microfoon heeft een wit snoer met een ronde ijzere puntige achterkant die ik achter in me pc in zo'n rond gaatje kan steken net als me speakers. Maar als ik naar Start > Configuratiescherm > Spraak, Geluid en geluidsapparaten > Geluiden en Audioapparaten > Tabblad Spraak > Hardware Testen ga en ik test de hardware dan gaat ie even laden en dan krijg ik een fout en staat er:

foutyj3.jpg
[/URL][/IMG]

Die melding houdt in dat er geen full duplex kaart in je PC zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan