PC moet geruime tijd afkoelen bij afsluiten en opnieuw weer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ibbie

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2005
Ik heb de volgende vraag:
Zoals ik vorige keer heb geschreven krijg ik een andere pc en wel de Athlon 1200. Gisteren heeft een vriend van ons die opgehaalt en is ermee aan de slag gegaan. Hij loopt als een trein en het werkt verder prima maar er is toch en (groot) probleem.

Als de pc helemaal uitgezet word dan duurt het zo`n 20 a 30 min. voordat je hem weer kan opstarten. Hij moet afkoelen of zoiets dergelijks. Dit gebeurd ook al wanneer de pc 15 min gedraait heeft, ook dan moet hij afkoelen. Dit is dus niet goed, maar wat zou het zijn? De ventilator of moederbord? Maar dan nog? Dat is toch niet goed? Wat is hier aan te doen of valt hier niets meer aan te doen?

Graag zie ik een berichtje terug.

Werkt je koeler wel?
Kijk in de kast of de koeler draait? Normaal hoor je dat ook.

Hoi,

Als de pc draait kan je dan kijken wat zo de temperaturen zijn bv pocessor,moederbord?

Modag

Het voelt niet zo dat hij oververhit is ofzo. Het lijkt allemaal normaal van temperatuur. Kan er evt. een blokering op zitten bij dat merk. Ja je gaat de gekste dingen denken. Ik hoorde van iemand net die zei dat er een tijd ingesteld kan worden wat je koeler of een van die dingen zo kan programeren dat het verkeerd staat. Maar dat is iets waar ik nog nooit van gehoord heb.

Broodjes aap verhalen zijn gratis, dus die zie je veel.

Maare, probeer het eens met een andere voeding, en kijk of je hetzelfde probleem krijgt.

Ik kan dat programma wel gebruiken maar ik zou niet weten wat de temperaturen moeten zijn van die onderdelen, dus zo weet ik ook niet wat goed en wat slecht is qua temperatuur. Is daar een schrijven van dan?

Rond de 30 graden is goed. Boven de 70 a 80 graden is niet goed.

Wat voor temperaturen geeft hij voor de verschillende onderdelen aan dan?

Hoi,

Je zou ook de temeraturen even op deze site kunnen neerzetten.

Modag

Nu zie ik dus niet waar ik de temperatuur kan vinden om te kijken of het oke is. Hoe kom ik dar precies? Ik zie zoveel opties en ik ben wat dat betreft een echte computerleek.

Hoi,
Kan je bij everest vinden bij computer -censors -temperaturen.
En dan gaat het om de cpu en moederbord.

Modag

het enige wat ik zie staan is:

Maxtor 6E040L0 39 °C (102 °F)

Maar let wel dat die vriend de pc heeft en hij zo moet kijken. Ik wil het van mijn pc ook weten omdat die ook kuren heeft. Hij zal vanavond uit zijn werk ook dit programma er overheen laten gaan.

Maar dit is netjes toch?

Dit is voor je hardeschijf en dat valt op zich nog mee. Wat is de temperatuur van je cpu?

I zie geen cpu staan/ Of moet ik dat weer ergens anders zoeken? Ik zie wel; iets over cpu ergens anders staan maar dat gaat niet over temperaturen maar over type en aanduiding enz.

Hallo

Ik zou persoonlijk eens kijken welke temperaturen de b.i.o.s. vermeld ... ???

Deze zijn meestal veel nauwkeuriger .

Maar ... om een duidelijk antwoord te kunnen geven ...

Jammerlijk genoeg ..... yep ... weeral geen vermelding type motherboard .

Wat ik persoonlijk zou doen :

Controleer :

Werking van alle ventilatoren : c.p.u. , p.supply , videokaart , etc....

C.p.u koelvlak korrekt gemonteerd op c.p.u. ??? <---- dit zeker !!!!

Peter

Weet je wel zeker dat het probleem het in het afkoelen van de PC zit, en niet een of andere software dat moeite heeft met afsluiten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan