PC monitor valt uit terwijl de rest aan blijft

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maccan

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2014
Beste mensen van Helpmij,

Na ongeveer een jaar heb ik problemen gekregen met mijn pc die dus een jaar oud is ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen.

Mijn probleem is dus dat mijn monitor op standby gaat en ik met geen mogelijkheid nog beeld krijg terwijl de pc gewoon verder blijft draaien,
wat ik vervolgens moet doen is de stroom kabel uit de pc trekken en en weer opnieuw opstarten dan gaat het weer even goed en 15 tot 20 min later gebeurd precies hetzelfde.

Wat ik zoal al geprobeerd heb is een zwaardere voeding, andere monitor, ander RAM geheugen, videokaart eruit gehaald en de monitor op het onboard videokaart aangesloten, Windows 7 geheel opnieuw geinstalleerd, maar het probleem blijft zich voor doen.

De temperaturen heb ik in de gaten gehouden met Speccy en die blijven op normaal niveau.

Misschien is er ook iets fout gegaan toen ik er een wat oudere harde schijf in had geplaatst van een windows xp pc, ik kan me herinneren dat het erna pas begonnen is.
Die harde schijf zit er overigens niet meer in.

Tot het moment dat de monitor op standby gaat kan ik gewoon alles doen met de pc dus internetten enzovoorts, de pc word niet gebruikt voor het gamen.

Zou mijn moederbord kapot kunnen zijn of de harde schijf die er al in zat, of is er door de oudere harde schijf een BIOS fout opgetreden?

Ik weet het zelf echt niet meer, ik hoop dat iemand me hier kan helpen

alvast bedant iedereen

Merk en type PC of moederbord?
Het "blijven draaien" zegt alleen iets over de voeding en de ventilatoren die eraan hangen die blijven werken.

Maar aan te tijd dat het optreed te zien lijkt het mij toch een temperatuurprobleem, al de koeler van de CPU met nieuwe warmtegeleidende pasta opnieuw geplaatst?

Een bios reset met de clr_cmos jumper ook al uitgevoerd?

Hee dank voor je bericht

Het merk moederbord is: MSI 760GM-P23 (FX), socket AM3+ moederbord, 6-core processor en 8 gb ram geheugen
Bios reset nog niet geprobeerd, ik zal vanavond kijken of dat werkt.
Maar de temperaturen blijven allemaal op 'normaal' niveau tussen de 40 en 70 graden

Of het moet de energieinstellingen zijn, lijkt mij sterk na een verse install maar toch.
Na een kwartier een uitval, op veel onderdelen in een pc zit niet eens een sensor, daar weet je de temps niet van zoals b.v het geheugen op de grafische kaart, maar die had je er ook al uitgelaten, chipset niet te heet bij voelen?
Airflow in de kast is goed?

Ja na de windows her installatie deed het probleem zich ook voor, en ik heb overal ingesteld dat de monitor nooit op stand by moet gaan.
Ik had gisteren wel gevoeld bij de chipset nadat het scherm weer op standby ging, ik kon het onder de koelvin gewoon vastpakken het was wel warm maar niet dat ik me handen brandde.
Zonder videokaart gebeurd precies hetzelfde, en het is niet specifiek 15 minuten de ee keer gebeurd het al vrij snel na het opstarten en de andere keer kan ik uren internetten zonder problemen.

Ow, dacht dat het ongeveer een kwartier was.

En via eventvwr.msc bij windows logboeken en systeem iets erover te vinden wat dit veroorzaakt?

Inmiddels heb ik gisteravond een moederbord reset gedaan doormiddel van het batterijtje eruit halen, het heeft gewerkt me scherm blijft nu aan.
Alleen lijkt het nu alsof het moederbord moeite heeft met opstarten etc ligt dit aan de bios instellingen?

De bios staat nu op default, meestal stel je na een bios reset de bios opnieuw in naar de wensen en mogelijkheden van CPU, geheugen, harde schijven/ssd en power management, vooral die van de ventilatoren.

Oke dankje voor je antwoord, is er ergens een soort handleiding hoe of wat met dat instellen ik heb er wel een beetje verstand van maar ik ga liever niet zomaar wat klooien in de bios?

Helaas na een dag heeft ook de bios reset niet geholpen en zit dus nog steeds met hetzelfde probleem dat me monitor uit valt, ik ben nu echt ten einde raad
Iemand nog andere ideeën waar het aan zou kunnen liggen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan