Pc na afsluiten blijft herstarten na bios update

Status
Niet open voor verdere reacties.

FlowerDusty

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2009
Hallo,

Ik zat te kijken naar uitbreiding geheugen van 8 naar 16 gb. Op de webshop stond dat je in de bios de settings op 1600MHz moet zetten. Bij herstarten kreeg ik echter nooit de optie BIOS (ook al drukte op op alle F toetsen).
Ik ben gaan zoeken op mijn moederbord: ASRock 970 Extreme3 (http://www.asrock.com/mb/AMD/970 Extreme3/?cat=Download&os=BIOS) en heb ik van de site een update geïnstalleerd. Sinds dien als ik op Afsluiten klik, sluit de pc zich helemaal af waarnaar er op de kast een lampje gaat branden en de computer weer opnieuw opstart.. Ik krijg dit niet opgelost (nooit eerder voorgekomen). Heb al via google wat manieren geprobeerd zoals:
Via geavanceerde systeeminstellingen>opstart-en herstelinstellingen>instellingen>systeemfouten>vink de optie uit " De computer automatisch opnieuw opstarten". Maar dit heeft geen effect. Ook in de Bios zelf kan ik nergens een optie vinden van iets wat te maken heeft met Power instellingen..

Op de webshop stond dat je in de bios de settings op 1600MHz moet zetten
Waarom? je merkt er weinig van, tis 1600 MT/s overigens.

Reset de bios eens, stel de datum en wat meer moet in maar geen oc voor de ram, wat gebeurt er dan?

Hoi,
Zet de instellingen v.d. Bios eens op Factory Defaults o.i.d.
Oeps aanvaring. :P

Dit staat er letterlijk op de webshop:
Let op: bij plaatsing van deze modules zullen deze eerst op de JEDEC standaard van 1333MHz 9-9-9 draaien. De modules moeten via de XMP functie, in de BIOS, op 1600MHz 9-9-9 worden gezet.

Je hebt geen Intel proc en geen XMP.

Waarom 16GB ontgaat mij of je moet aan foto/film bewerking doen.

Maakt verder ook niet uit. Het belangrijkste probleem is nu dat mijn computer blijft herstarten bij het afsluiten. Ik kan in de BIOS ook helemaal ''Factory Defaults'' vinden..

Kijk in de manual voor de bios reset, meestal 2 pinnen even kortsluiten bij Asrock, met de spanning eraf uiteraard.

Ik heb systeemherstel geprobeerd naar gisteren. Maar ook dit heeft geen effect. Ik ben niet zo kundig dat ik weet hoe ik 2 pinnen moet kortsluiten?

Als je iets in je bios hebt verandert kan je dat niet in windows ongedaan maken dat staat los van elkaar.

En lange pier zegt in de handleiding van je bios kijken waar je die 2 pins vind.

Laatst bewerkt:
Edit: Opgelost! Gewoon de voedingskabel een aantal seconden uit het stopcontact gehaald..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan