Pc naar laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japser

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2004
Berichten
129
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag; is het mogelijk om door middel van een kabel spul van je pc naar de hardeschijf van de laptop te kopieren? Ik wil het liever niet via bluetooth, of iets anders dat ik moet installeren... Het gaat erom dat ik dingen van de pc op school op mijn eigen laptop kan zetten..
Kan dit?
Alvast bedankt..
 
Wanneer er op beide machines een netwerkkaart zit, stop je daar een cross-cable in en kun je de bestanden delen, dus kopieeren.
Wel even toestemming geven aan beide eventuele aanwezige firewalls!
 
je kan anders ook gebruik maken van een usb-stick:)
 
A.J: Is dit de enige oplossing, via netwerkkaart? Het gaat eigelijk om de pc's op school, dat ik die file's rechtstreeks naar m'n laptop wil kopieren, maar ik weet dus niet of ik in het netwerk van school kan komen ..

skelle: Ja usb stick dat klopt, ik heb er geen maar die was ik van plan te kopen, als er geen andere oplossing is.. (óf een externe hardeschijf...)
 
Het is de meest gangbare manier.
Maar de oplossing met de USB stick is een van de goedkoopste en simpelste, dus aan jou de keus.
 
maar met grote bestanden van 4gb gaat dat niet. Dan moet ik dus een dvd branden..
maar ok. het kan dus niet met een kabeltje...
 
Het kan wel met een kabeltje, maar dan moeten beiden PC's wel een netwerkkaart erin hebben zitten.
 
dit zou je mischien met de netwerk beheerder van school moeten overleggen want schoolnetwerken zijn vaak niet toegankelijk van buitenaf,daar wordt erg goed voor gezorgd.(je wilt namelijk niet dat een stel pubers de mogelijkheid krijgt het netwerk te "tweaken":D )
 
het kan ook met een USB kabeltje, wel op voorwaarde dat beide PCs win XP hebben... gewoon USB in de eene ccomp van school en het andere einde van de kabel in je laptop... gaat ook met een fireware kabel... maar die crosskabel gaat ook en is een pak sneller, en je hoet niet op het net te zijn hoor:
-zet de PC uit
-steek de croscabel in in de plaats van de netwerkkabel van de school
-steek het andere eind van de crosscabel in je laptop
en dan zie je zowel bij de PC van school als van je laptop bij my computer een `removeabel disks` die je laptop of die PC is en dan kan je met cut and paste werken;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan