PC naar LCD TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

UnderAttack

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2004
Hoi,

Ik heb onlangs een nieuwe JVC - LCD tv gekocht, nu wil ik deze aansluiten op mijn pc omdat dvd's te kunnen bekijken met mijn 5.1 geluidsinstallatie. Met een VGA-kabel lukt dit al. Maar wat ik wil is tv EN pc op de tv kijken (dus 2 kleine schermen 'PIP'). Met de VGA-kabel lukt dit niet dus moet ik telkens VGA-kabel eruit halen om terug op pc te kunnen werken.

Het schijnt dat dit kan opgelost worden door te werken met een S-VIDEO kabel, het enige probleem is dat mijn Videokaart deze niet ondersteund, het is een ALL ONBOARD moederbord.

Wat moet ik doen? Nieuwe videokaart kopen en deze aansluiten op moederbord en de onboard videokaart afsluiten, of bestaat er een appart S-video plaatje die ik in één van de nog beschikbare sleuven kan steken ? Of bestaan er nog andere mogelijkheden?

Kan iemand me helpen ?

videokaartje kopen ja, zover mij bekend bestaan er geen losse pci kaarten die aleen maar s-video ondersteunen.

Graag wat duidelijker

Je hebt een PC met een VGA connector. Daar zit een kabel in die naar je monitor/LCD scherm gaat.

Wat bedoel je met picture in picture.

Als je PC aan je TV hangt, kun je gewoon in de huiskamer op dat scherm je PC gebruiken.
Wil er iemand TV kijken, ja dan is het uit met de pret of je moet een TV kaart in je PC hangen, dan kan hij TV kijken via jou PC (in een venster=PIP) en kan jij wat anders doen. Moet dan wel zonder geluid zijn of je moet er ook nog een blue-tooth bij nemen voor je koptelefoon.

Is dat wat je bedoeld ??

Eric.

P.S. heb zelf een plasma scherm, dat ik gebruik als monitor. Het kastje met de TV tuner mocht hij houden, die zit in mijn PC.
Dus ik heb nu een DVD-RW/+RW/RAM en harddisk recorder/ TV/ Thuisbios en musiccenter in een.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan