pc naar tv (2)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruterink

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2003
Berichten
148
Hallo,
ook ik heb een "probleem"
met dit onderwerp. Kan iemand mij op een EENVOUDIGE manier(ik ben niet zo goed in het pc gebeuren) uitleggen hoe ik dat moet doen? Ik heb als videokaart--ASUS V9999 Gamer Edition V61.21 - er zit wel een snoertje bij, maar als ik dat aansluit in de pc dan past de andere zijde( mannetje ) niet in de aansluiting ( vrouwtje)waar ik de kabel van de tv op aansluit het pinnetje is dikker. Dus ik zal wel iets niet goed doen.

Gr. RR
 
Dat is vreemd.
Hoort toch eigenlijk wel te passen.
Is het zo'n tulpstekkertje, een gele?
 
Nee, maar hij past wel in zo,n skart stekker waar je 3 losse stekkers achterin kunt pluggen( gebruik ik voor de vidiokamera) .

Gr RR
 
Even voor alle duidelijkheid.
Zit er bij de kaart zo'n snoertje?

m02006_s.jpg

Nee, maar hij past wel in zo,n skart stekker waar je 3 losse stekkers achterin kunt pluggen
Wat bedoel je hiermee?
Zo'n stekkertje?

3sr3v.gif


Dat zou namelijk moeten passen dacht ik.
 
Het snoertje lijkt er op maar is niet geel maar zwart, maar de skart die ik heb is anders, minder pinnetjes ( 2 en 3 )en er staat geen input/output op maar; video - L/mono-audio-R

RR
 
3sr3v.gif

Ik zie dat hier een s-video aansluiting op zit. Betekent dit dat je ook de S-video-kwaliteit krijgt op je tv? Ik heb namelijk geen S-video-aansluiting op m'n tv. Zo ja, waar haal je zo'n ding? Gewoon bij een elektronicazaak?
Ook vroeg ik me af hoe je het moet met die audiokabels. Je hebt die cinch-stekkers (rood en wit, normaal gesproken), maar die zijn vaak aan twee kanten hetzelfde. Hoe krijg je die in je geluidskaart? Bestaat daar een verloopstekkertje voor, zodat je aan de ene kant een minijack hebt voor in de lijnuitgang op je geluidskaart en aan de andere kant een dubbele 'vrouwtjes'-aansluiting waar dan de rode en witte ('mannetjes'-)aansluiting in kunnen? Ik heb namelijk nog een 10m lange audiokabel liggen ;)
 
Geplaatst door ruterink
(...) en er staat geen input/output op maar; video - L/mono-audio-R

RR
Nee dat kan kloppen, bovenstaand plaatje is er één met schakelaar, is verder niet belangrijk.
Maar wat je aangeeft is juist.
Er staat video en dat duidt erop dat om een video aansluiting gaat en kan alleen maar een composite aansluiting zijn naar mijn weten.
Wat er bij jou kaart geleverd word is een "S-Video to Composite Cable", als ik zo wat rondkijk op internet.
Het zou dus moeten passen eigenlijk.

Misschien is het verstandiger om even een electronica zaak binnen te lopen en vragen hoe het zit.
Ik vind het een vreemd geval. :confused:
 
Doe ik, bedankt voor je moeite:thumb:
Zodra ik iets weet laat ik het horen.

Gr. RR.
 
Ben er voor een groot deel al uit. Zat hem in de videokaart. Bij instellingen "beeldscherm detekteren" en daarna instellingen welk beeldscherm als 1e en welke als 2e. Ik moest dus eerst "vertellen"aan de videokaart dat er een tv aangesloten was!!!!
Dus-- Admin_Frisian-- had gelijk dat het moest gaan met de spullen die ik had.

Gr. RR
 
Eehh, maar je zei dat het kabeltje niet paste.
Hoe zit dat dan?
Of paste dat kabeltje uiteindelijk toch wel? :D
 
Kabeltje paste wel in die scartstekker maar ik had toen nog geen beeld. Pas na instellen videokaart( zie vorig antwoord van mij)kreeg ik beeld. Ik dacht dat het plugje in de aansluiting van de kabelaansuiting op de tv moest, niet dus.:eek: Ik heb dus ook de fout gemaakt dat je ook de videokaart moet instellen anders krijg je geen beeld.

Gr RR
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan