Pc naar tv door DVI of VGA naar scart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul Groote S

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2007
Hoi

Ik heb een vraag over het aansluiten van mijn PC aan mijn tv.
Ik heb in mijn PC een Geforce 6600GT videokaart. Hier zitten twee DVI uitgangen op(+ s-video uitgang). Eentje gaat naar mijn monitor en nu wil ik de andere gebruiken voor naar mijn tv. Ik heb ook een plug die de DVI uitgang omzet in een VGA uitgang. Ik heb gewoon een simpele TV met scart ingang.

Mijn vraag is nu. Wat voor kabels heb ik nodig. De afstand tussen de tv en de pc is ongeveer 8 meter en ik heb gehoord als je dit doet met s-video kabel, dat je dan veel kwaliteit verliest. Daarom wou ik het doen vanuit de DVI poort. Maar ik weet niet of dit wel kan. Weet iemand dit of heeft een ander idee.

Alvast bedankt
Paul

Je kan wel een VGA-Scart kabel gebruiken met je dvi-vga hulpstukje. maar ik weet niet of je dan kwaliteit verliest. aangezien je meerdere stukjes en kabels gebruikt. Je zou het moeten uitproberen en dan kijken of de kwaliteit de moeite waard is.

Bedankt voor je reactie. Heb even gezocht op internet naar zo'n kabel maar die kost 65Euro :shocked: en dat vind ik aan de prijzige kant (ben maar een arme student:p). Tegenover een s-video kabel voor 5-10euro. Ga nu even kijken wat de kwaliteit is met s-video en als dit niks is kan ik altijd nog verder kijken, dan is de schade niet zo groot.
Gr Paul

Dat zou ik ook doen ja ;).
Ze zijn vrij prijzig. en dan nog maar afwachten of het kwaliteit met zon dure kabel hetzelfde blijft op zon afstand. en met een dvi-agp cpnverter natuurlijk. Dan kan je beter een goedkope kabel proberen :p.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan