PC naar TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik heb inmiddels alles in huis om mijn TV als monitor te gaan gebruiken: een 128MB Asus Gforce4 en een kabel voor mijn scartaansluiting. Nu heb ik gehoord dat ik de videokaart op een bepaalde manier moet instellen om beeld op TV te krijgen. Ik zou hem moeten instellen voor TV, in plaats van monitorgebruik. Wie weet hoe dat moet? En is dat alles, of moet ik nog meer instellingen wijzigen?

Het is meestal heel snel en gemakkelijk te doen, als je de juiste drivers hebt, de goede videokaart, kabel en een tv die svhs ondersteund. Start de pc op, zet je tv op het AV kanaal waarop de scart/video kabel opzit aangeslote.
Hierna ga je op je bureaublad staan, rechtermuisknop en eigenschappen. Dan zoek je de knop "geavanceerd" op, en neem je een tabblad waar je als het goed is kan kiezen tussen verschillende monitoren. Dan zorgen dat de tv gekozen staat, soms krijg je het beeld op tv EN de gewone monitor, maar dat ligt aan de videokaart, ik heb geen ervaring met Gforce :)
FF met de instellingen spelen daar dus, beeld wat vergroten meestal, en rechtzetten.

Kabels aansluiten, vervolgens ff pc uitzetten en weer aan. Nu krijg je bij het opstarten gelijk een melding en een menu als het goed is en hier kun je het een en ander instellen

Geplaatst door seeburg100
http://www.diskidee.nl/av/cursussen/index.htms/11
kijk ook hier eens!

Ik heb de boel aangesloten. Als ik de beschrijving volg, zou ik ergens moeten kunnen kiezen tussen monitor en TV en zou ik beiden tegelijk moeten kunnen benaderen. dat lukt niet. Ik kan wel via nvieuw de TV selecteren, maar dan verdwijnt mijn beeld op de monitor. Het TVbeeld is zwartwit en erg onscherp....
Kan iemand helpen?

Ik heb inmiddels door dat ik mijn PC opnieuw moet starten als ik de kabels heb aangesloten. Ik krijg dan inderdaad een wizard. Maar het gekke is dat ik daarna nvieuw niet meer kan benaderen om de kloonfunctie te activeren. Wie helpt?

nvieuw zit in de nieuwste drivers, heb je de nieuwste driver voor je kaart? en alle instellingen nog eens na lopen, kijk naar de bovenste link die ik gaf!

Ik blijf grote problemen houden met mijn videokaart. Ik heb de driver ge-uninstalled en verwijderd, maar op het moment dat ik herstart vindt Windows automatisch de driver. Ik krijg mijn bureaublad niet meer terug in de oude resolutie, want dan zijn al mijn iconen afgeplat en voor een deel buiten beeld. Voordat ik met mijn TV ging klooien had ik daar met deze kaart geen last van. Mortom, ik heb (stapsgewijze) hulp nodig. Welke prof voelt zich geroepen?

ik zou graag nog wat hulp hebben, want ik kom niet verder....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan