PC naar TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

HHHenri

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2000
Help, ik kom er niet meer uit. Ik hoop echt dat iemand me kan helpen....

Ik heb een nieuwe pc (XP sp2) met een Radeon X600 Pro videokaart. Wat ik ook probeer ik krijg maar geen beeld op m'n tv.
Ik heb de nieuwste driver gedownload waardoor ik in ieder geval "detectie van de huidige tv forceren" kreeg. Ook dit helpt vooralsnog niets.
Ik heb via een s-video/scart m'n pc op de tv aangesloten en verschillende scartaansluitingen (en AV-kanalen)geprobeerd. En het enige wat ik steeds op m'n tv krijg is alleen het geluid.
Op m'n oude pc werkte alles perfect (via NVidia en TVTool).

M'n dank zal groot zijn als iemand me weer m'n vertrouwde beelden op de tv kan teruggeven.
Alvast bedankt.

gebruik je het stekkertje dat bij de ATI kaart kwam, of die van de Nvidia kaart, heb dit probleem namelijk ook voorgehad, en bij mij was het toen opgelost...

Bij de ATI is geen kabeltje bijgeleverd. Bij m'n oude Nvidia was wel een kabeltje bijgeleverd (een soort 'om'-plugkabel voor de s-videokabel), maar die heb ik niet meer nodig nu (en kan ik ook nergens meer inpluggen voor zover ik kon zien). Ik heb nu de s-video kabel rechtstreeks in de pc zitten.....

Volgens mij moet je de videokaart nog 'vertellen' dat er een signaal naar je s-video uitgang moet.
ik meende dat je dat kon vinden bij beeldscherm, en dan geavanceerd en daar "ergens" moet je de instelling maken

Je moet wel instellen dat je tv-out wil gebruiken en dan het beeld klonen, zodat je op de tv hetzelfde ziet als op je monitor.

Ik ben zojuist door een collega een stuk verder gekomen, door de s-video kabel te vervangen voor een composite geeft die opeens wel beeld door. Nu moet ik hem blijkbaar nog zien te vertellen dat ik liever beeld heb via de s-video.

Ik heb inmiddels beeld en geluid en alles lijkt prima ter werken, echter de kwaliteit van het beeld op tv is wel heel erg flets/vaal. Dit is niet echt te verhelpen met de instellingen van de tv zelf. De vorige pc die ik op deze tv had aangesloten had veel beter beeld. Het verschil zit hem dus volgensmij in de composite kabel. Nu weet ik wel dat S-video een beter beeld doorstuurt, maar ik vind dit wel een erg groot verschil. Zijn er ook veel verschillen in de soorten composite kabels? Zou een duurdere een veel beter beeld doorsturen? Of iemand andere opties?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan