Pc naar tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

End0weR

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2012
Hallo,

Ik heb onlangs een nieuw moederbord aangeschaft en daar zit een HDMI aansluiting op. Ik zou nu graag mijn pc beeld op de tv hebben via deze HDMI aansluiting, alleen weet ik totaal niet hoe het werkt. Het meeste dat ik kon vinden op google was om via de HDMI van de schermkaart te vertrekken maar daar heb ik geen HDMI op de schermkaart. Ik vind zelfs nergens op de pc iets terug over deze poort!

Het mobo is een ASUSTeK COMPUTER INC. Z87-A Rev 1.xx (schermkaart is een Geforce GTX 650 ti). De tv een Philips lcd slc4.31e.

grts

Dan ben ik benieuwd welke uitvoering van de Geforce GTX 650 ti je hebt want voor zover ik weet zijn die allemaal voorzien van een HDMI aansluiting.

Wat edmoor zegt, er zit gewoon een hdmi aansluiting op die grafische kaart

http://media.bestofmicro.com/I/5/355757/original/GBT-650-Ti-outputs.jpg

de tweede ingang van links is de HDMI ingang

Je moet je TV dus via HDMI aansluiten op de hdmi ingang van je grafische kaart, niet op je moederbord. Het kan technisch gezien wel op je moederbord maar dat is onnodig en levert vaak een minder goed resultaat dan wanneer je de TV op je grafische kaart aansluit.

Zodra je de HDMI kabel in je TV en je PC heb gestopt en je heb geen andere beeldschermen aangesloten dan zou het bureaublad direct op je TV weergegeven moeten worden (mits hij natuurlijk op het juiste kanaal staat).

Dan is het alleen nog maar een kwestie van de goeie resolutie instellen en via de software van je grafische kaart zorgen dat hij optimaal gebruik maakt van de grootte van je TV (via overscan/onderscan).

Laatst bewerkt:
wel mensen ik zou jullie graag gelijk geven maar, zie hier de uitgang op mijn kaart... de ingang is zelfs te klein voor een usb kabel!!! tenzij er verschillende diktes van hdmi aansluitingen bestaan?

gtx650ti.jpg

Dat is inderdaad geen HDMI maar een Display Port. Mijn vraag over welke uitvoering van de genoemde kaart je hebt heb je nog niet beantwoord, maar je zou ook verloop van Displayport naar HDMI kunnen gebruiken.

Dat is inderdaad geen HDMI maar een Display Port. Mijn vraag over welke uitvoering van de genoemde kaart je hebt heb je nog niet beantwoord, maar je zou ook verloop van Displayport naar HDMI kunnen gebruiken.

aaa.jpg

EVGA dus...
Ah ok nu weet ik meer, ik kan zien naar zo'n overgang thx.

Voila, hiermee werd het probleem opgelost, bedankt voor de info!

aaa.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan