pc niet aan na plaatsen nieuw geheugen

• Onderwerp starter Onderwerp starter dvham
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dvham

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2003
Hallo,

Ik heb een groot probleem. Ik heb 2x 256 mb sdram pc100 16x chips gekocht. Deze plaats ik in mijn systeem waar eerst 64 mb pc100 in zat (8x chips). Dit merkte ik later op!

Deze erin gezet en de pc aangezet, gaat nog wel aan maar gaf geen beeld. Ik denk nou das raar. Ander geheugen weer terug gezet en daarbij gaat het beeldscherm nu ook niet meer aan.

Wat kan dit wezen heb bijna alles al nagechecht kabels los en dergelijke. Ruikt wel een beetje vreemd maar volgens mij doet ie dat altijd.

Hoop op oplossing!
Gr Dave

Iemand al wat?

Je hoort dus alleen de cooler draaien verder gebeurd er niets.

Heb nog een aanvulling:

Het moederbord is een Aopen MX3s-T

Is je voeding nog wel goed?
Andere videokaart geprobeerd?

Videokaart is pci had al een agp geprobeerd en een andere pci. Voeding ga ik proberen.

Kijk eens op het moederbord zelf of je iets raars kunt ontdekken.
Daar je het over een vreemde reuk had.

Voeding veranderd maar maakt niet uit. Het rare vlak in de buurt bij t geheugen is dat sommige condensatoren beetje gelekt hebben, maar hoe lang dat al is???

Geplaatst door dvham
Het rare vlak in de buurt bij t geheugen is dat sommige condensatoren beetje gelekt hebben, maar hoe lang dat al is???
Ben bang dat je het probleem gevonden hebt.:(
Zie ook hier:
Iemand ervaring met Elco's los solderen van een moederbord? <--klik.

Kan vrij lang goed gaan, maar op een gegeven moment wil het niet meer.

Gelukkig kon ik het zelf repareren.
Ik weet niet hoe handig je bent, als je redelijk goe dkan solderen, zou je het kunnen overwegen.

Laatst bewerkt:
Waar ik ben achtergekomen is dat al vanaf aankoop er een verkeerde geheugenmodule in heeft gezeten namelijk pc100 terwijl er in de specs pc133 staat. Nu het probleem is opgetreden had ik dus die pc100 module vervangen voor 2x 256 pc100 als ik geweten had dat dit niet de juiste was had ik deze nooit geplaatst maar dat is altijd achteraf praten natuurlijk. Maar kan dit zomaar gebeuren?

Het moet niet uitmaken met die snelheid van het geheugen.
Dat is niet de oorzaak van je huidig probleem.
Het enige is dat je iets trager bent geweest met het geheugen.

Het probleem is, dat jou moederbord waarschijnlijk slechte type condensatoren heeft.
Het hele verhaal van slecht condensatoren staat in 1 van de links in het topic die ik net aangaf.

Zelfs als ik er helemaal geen geheugen modules in heb geeft ie niet eens een bios error.

Geplaatst door dvham
Zelfs als ik er helemaal geen geheugen modules in heb geeft ie niet eens een bios error.
Nee, dat kan.
Ik heb hetzelfde gehad, soms starte de boel nog op.
Meestal geen beeld en geen Bios error beeps.

Geplaatst door dvham
Hoe kunnen dan die condensatoren lekken?
Slechte kwaliteit, zie een paar berichtjes hierboven.

Mischien even contact opnemen met Aopen Nederland.
Het probleem voorleggen.
Nogmaals ik weet niet of je handig met een soldeerbout bent.
Ik kreeg nieuwe condensatoren gratis toegestuurd van Abit.
Dat moederbord loopt nu alweer een maand probleemloos.:)

PS zag dat ik de link niet goed had aangemaakt, inmiddels aangepast.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan