pc niet meer achter router maar wel internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

denickmans

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2002
Omdat mijn router mij het nogal moeilijk maakt om online spelletjes te spelen of een servertje te draaien, zou ik graag mijn pc verbinden via een switch. We hebben hier thuis wel nog 2 andere pc's en die zou ik graag ik de router aangesloten houden.
Kan ik mijn pc bijvoorbeeld op die switch aansluiten en dan de switch verbinden met de router en dan de 2 andere pc's op de router aansluiten, zo ja, hoe zit het dan met het internet, hoe krijg ik dit op alle pc's?

Kan iemand vertellen wat de beste oplossing is?

Je gebruikt een router met meerdere aansluitingen voor computers.
Dan is dat stukje waar jij die computers in kunt pluggen al een switch.

De router kun je normaal gesproken goed instellen voor een server hoor, heb ik ook.

Maar hoe krijg jij verbinding met het internet kabel of adsl.

Het probleem is niet dat ik het verschil niet ken tussen switch of router, ik vraag gewoon of het mogelijk is om 1 pc niet achter de router te plaatsen, maar wel internet(kabel) te laten krijgen van één en dezelfde kabelverbinding.

Allez,waarom open je niet de goede poorten in je router ?

omdat die poorten dan weer onnodig open staan voor die andere pc's wat het gevaar weer groter maakt voor hackers

Mag toch wel hopen dat er nog firewall's op de pc's staan of is de beveiliging alleen de router ?

neenee, alles is beveiligd met firewall, ma als ge poorte openzet voor bepaalde applicaties dan is het toch nog altijd veel simpeler voor hackers om binne te grake, dan da ge da gewoon ni doet e en trouwens als ik voor elke programmeke/spelleke moet gaan uitzoeke welke poorte open moete en dan die nog is allemaal één voor één gaan openzette, dan is een pak simpeler om da allemaal ni te moete doen

denickmans,

Weet jij dat zeker dat het niet kunnen spelen van online spelletjes aan de router te wijten is? Of laat jouw browserinstelling dat niet toe?

Dennis.

Laatst bewerkt:
Het gaat over online spelletjes zoals C&C generals, NFSU, enzo

Niet flash spelletjes zoals jij bedoelt denk ik.

Zou jij mij dan een link van die online spelletjes willen geven?

Dennis.

PS. Ik speel eigenlijk bijna nooit online spelletjes.

Laatst bewerkt:
de spelletjes die ik zonet noemde, zijn spelletjes die je moet kopen en niet (legaal) via één of andere link kan bemachtigen en pls blijf ON topic!

Ik ben ook niet off-topic gegaan, ik wil daarmee juist gaan testen, v.w.b. de poorten dan.

Dennis.

Je internet komt binnen op de router en iedere pc gaat dus via de router het internet op. En dan maakt het niks uit of je daar nog een switch tussen zet

maar dat is het juist, ik heb 1 internet verbinding en 3 pc's 1 pc mag NIET achter de router maar moet rechtstreeks (via switch of wat dan ook) op internet en die andere 2 pc's mogen wel achter de router

En als je dan nog met alle drie de computers tegelijk het internet op wil dan zal dat NIET gaan.

Dan moet je in de pc die niet achter de router mag een 2e netwerkkaart zetten.

Dan komt je internet binnen op die pc en via de 2e netwerkkaart gaat er een kabel naar de switch en vanuit die switch gaan de kabels naar de andere pc. Dus de pc wordt dan als soort router gebruikt. Maar of je dat wilt tijdens het gamen betwijffel ik

nee, niet echt :)
maar bestaat er niet zoiets om een utpkabel die uit men kabelmodem komt te splitsen in 2utpkabels en dan 1 naar de router laten gaan en den andere naar mijn pc?

nee een hub is gewoon een door geef luik.
Wel storing gevoelig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan