pc niet meer op te starten na schone installatie XP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan heb ik weer wat te doen. Dank voor je hulp!

Er schoot me nog iets te binnen, maar ik weet niet of dat mogelijk is:

De hd is 40 Gb in één partitie. Kan ik nu bij het opnieuw installeren kiezen voor een partitie maken in ongepartitioneerde schijf en blijven dan de gegevens die nu op C staan bewaard als ik XP op de dan gemaakte D-schijf installeer?
Daarvandaan opstarten en dan de backupgegevens op C veiligstellen. Dan de hele sessie herhalen: Xp nog een keer helemaal schoon op C zetten, die opstarten en D gewoon wissen?
Is dit allemaal mogelijk??

Erg omslachtig, ik weet het, maar die gegevens zijn voor hem héél belangrijk en hij heeft zelf een onvolledige backup gemaakt.

Als je één schijf hebt en je gaat partitioneren ben je alles kwijt het is wel mogelijk om de gegevens via een andere computer over te zetten dan moet je hem daar even monteren en als slave zetten dan kun je alle gegevens veilig stellen.

Ja, dat snap ik wel. Zie wel even war het schip gaat stranden. Ga komende week aan de slag, meld me hier weer als ik hulp nodig heb.

Alvast heel erg bedankt voor al je adviezen!!!

Heb hem even aan een andere pc gehangen. Heb alles wat ik wilde kunnen redden.

En heb nu maar W-XP volledig schoon geinstalleerd. Heb eerst ook maar eens een tweede partitie aangemaakt waar de Mijn documenten op staat, wel zo zeker.
Opgelost, mede dank zij jullie. Bedankt dus!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan