pc niet te verbinden met internet....overige apparaten wel??

Status
Niet open voor verdere reacties.

michelbeckers

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2008
dag experts op pc gebied :)

ik heb een vreemd probleem wat ik niet krijg opgelost.

ik heb een pc aangesloten op mijn tv op mijn slaapkamer, maar krijg deze niet verbonden met mijn draadloos netwerk.
op mijn netwerk zit aangesloten een laptop, 2 telefoons en een tablet. deze krijg ik zonder problemen gekoppeld met het netwerk.
maar mijn pc niet. ik heb een foto gemaakt van wat er te zien is:

14A1DB5F-5F8F-4CCE-B10B-A2EF9EA2894D_zpsomgjdbyk.jpg

ik heb de pc opnieuw geinstalleerd, maar dat heeft niet geholpen.
vreemd is, als ik van mijn iphone een hotspot maak, kan ik de pc daar wel op koppelen, zonder probleem.

ik las iets dat de beveiligings types niet overeen kwamen van de pc en router.
ik heb bij de instellingen van mijn router gekeken, hier staat in dat deze WPA2 beveiligd is.
als ik bij de instellingen van de verbinding kijk, is deze ook WPA2.

heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is? wat ik er tegen kan doen?
ik heb de router al gereset naar fabrieksinstellingen, alles opnieuw aangesloten, maar ik krijg het niet opgelost.

bedankt alvast iedereen.

gr. Michel

Heb je wel het juiste wachtwoord ingegeven? Deze melding krijg je namelijk ook als dat niet correct is.

Start -> Zoek programma's en bestanden... -> netwerkcentrum
[klik op het gevonden netwerkcentrum]
klik in netwerkcentrum op "Draadloze netwerken beheren" (aan de linkerkant van Netwerkcentrum)
Verwijder/vergeet het netwerk Sitecoma32c14
Verbind opnieuw met het juiste wifi wachtwoord.

Hopelijk is dat genoeg.

Tijs.

ok, ik heb bij het netwerk beheren mijne verwijderd, daarna opnieuw geprobeerd het wachtwoord in te vullen maar krijg de melding dat het wachtwoord niet
juist is, terwijl ik 100% zeker ben dat het wachtwoord juist is. het is een makkelijk voor mij te onthouden wachtwoord, waar ik al mijn apparaten
mee gekoppeld heb, dus dit is heel erg vreemd, zie:

9D5BE5F0-7710-47FD-9474-39A1FFA95DDC_zpshqswoxmf.jpg
[/URL]

heel vreemd dat ik alle apparaten gewoon gekoppeld krijg met dat wachtwoord maar de pc niet.

kan het niks te maken hebben dat er een of ander conflict is met de draadloze verbinding ofzo?

Geen capslock/numlock die in- of uitgeschakeld is terwijl dat niet zo moet zijn?

ik las iets dat de beveiligings types niet overeen kwamen van de pc en router.
Is het niet zo dat je binnen WAP2 ook nog een andere instelling hebt: "WPA2 uses AES, but can also use TKIP for backward-compatability". Heb je op beide apparaten de AES gekozen?

@Veng: Daar heeft de topic-starter niets mee te maken, want hij voegt de wifi verbinding niet handmatig toe maar gewoon via het scannen op beschikbare netwerken, dus komen dergelijke zaken automatisch goed.

@michelbeckers: Doe het even zo, ter voorkoming van typefouten:
[Windows-toets]r toetscombinatie
Maak het geopende Uitvoeren vakje helemaal leeg m.b.v. de Del en Backspace toets.
Vul in het geopende Uitvoeren vakje het wifi wachtwoord in, check het uitgebreid, corrigeer indien nodig totdat het helemaal klopt.
Dan Ctrl-a en daarna Ctrl-c [oftewel: Kopieer het hele correcte wachtwoord in het Uitvoeren vakje naar het klembord]
Ctrl-v in het invoerveld van het wifi wachtwoord [oftewel: plak de inhoud van het klembord]

PS: Ik ga er vanuit dat je in je router niet MAC filtering aan hebt gezet.

Tijs.

tijs,

ik heb het precies zo gedaan als je zei, maar heeft helaas niet geholpen. blijf de melding krijgen dat het wachtwoord niet juist is.

ik heb ook nog even in de router gekeken naar de MAC filtering, vond er een tabblad over, maar deze stond op disabled, dus staat niet aan.

ik kan als het makkelijker is nog wat foto's maken van de instellingen van de router ofzo, misschien dat ik iets over het hoofd zie ofzo??

Michel

Ik denk niet dat foto's gaan helpen: Vanaf het forum is niet te bepalen waarom het wachtwoord verkeerd zou zijn.
Mogelijk helpt het als je de draadloze router even uitzet en dan weer opstart en het na volledig opstarten van de router opnieuw probeert te verbinden.

Andere opties zijn een firmware upgrade van de router (indien beschikbaar) en een andere/nieuwere/betere driver voor je wifi netwerkadapter (indien beschikbaar).

Nog 1 ding waar ik aan denk: Indien dual band wifi router: Je hebt toch niet 2x dezelfde wifi netwerknaam, 1tje op 2,4Ghz en 1tje op de 5Ghz band?

Tijs.

Laatst bewerkt:
hoi thijs

ik heb al geprobeerd met de router uit te zetten enzo, heeft allemaal niet geholpen.
ik weet ff niet wat je bedoelt met dual band router. waar ken ik dat zien of wat moet ik doen dan?

Michel

Geef gewoon even het juiste merk + type router, dan weten we het zo.
Overigens moet je het ook in de configuratie van de router kunnen zien.

Tijs.

Info van Sitecom
Het blijkt (vlgs. de handleiding, niet op bovenstaande link te vinden) om een 2,4Ghz router te gaan, dus het verhaal over 2x dezelfde SSID op zowel 2,4Ghz als 5Ghz gaat niet op.

Blijft dus over, nu, om de firmware te updaten van de router (zover ik kan zien bestaat die niet) of de driver van je wifi netwerkadapter in je pc/laptop updaten.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het updaten van de firmware zal voor dit probleem waarschijnlijk niet tot een oplossing leiden. Het herinstalleren van de draadloze netwerkadapter mogelijk wel.

Gezien andere apparaten wel verbinding maken, kunt u mogelijk toch het beste eerst nog even het wachtwoord op een van de werkende apparaten controleren. Instructies daarvoor vindt u bijvoorbeeld hier. Vervolgens kunt u het beste dat wachtwoord eens typen in bijvoorbeeld kladblok of het hierboven genoemde uitvoeren scherm en vanuit daar kopiëren naar het wachtwoordveld.

Ook zou u het draadloze wachtwoord kunnen kopiëren uit het routermenu door de PC in kwestie even via een kabel op de router aan te sluiten. Het wachtwoord vindt u op de volgende plek terug in de router:
1. Open de website http://192.168.0.1
2. Log in met de gebruikersnaam admin en het wachtwoord admin (of uw eigen aangemaakte wachtwoord)
3. Klik op Wireless Settings en selecteer het tabblad Security
4. Kopieer het wachtwoord uit het tekstvak naast Pre-shared Key / Passphrase Key

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

bedankt allen, maar helaas heeft het herinstalleren van de draadloze adaptor niks uitgemaakt.
in apparaatbeheer heb ik eerst alles verwijderd, daarna opnieuw geinstalleerd.

gekke is, als ik dus een hotspot maak van mijn iphone, kan ik wel gewoon koppelen met internet (en wachtwoord)
dus zou ik zegge dat het daar niet aan ligt. maar andere kant heb ik dat ook met de router. hij werkt gewoon op alles behalve de pc.

het lijkt erop dat dit vreemde probleem niet opgelost kan worden...of heeft er iemand nog een idee???

Michel

Vermeld eerst eens welke wifi adapter je hebt. Vooral Atheros (-gebaseerde) wifi adapters hebben vaak belang bij een nieuwe(re) driver.

Tijs.

Het is een nieuwe windows installatie en je krijgt de melding dat de gegevens op de computer niet overeenkomen met de vereisten in het netwerk, die 2 kan ik niet rijmen.

sitecom a32c14
Andere apparaten geven diezelfde info?

Wifi adapter via apparaatbeheer deïnstalleren, rebooten, weer laten installeren en wederom rebooten al geprobeerd?

@lange pier: ja heb ik gedaan, via appaaraatbeheer deinstalleren, reboot en installeren. andere apparaten geven dezelfde info idd.
ook omdat het idd een schone installatie is vind ik het ook vreemd

@dnties: hoe kan ik zien welke? bedoel je realtek ofzo? nadat ik opnieuw had geinstalleerd, deed ik stuurprogramma bijwerken, en gaf die aan
dat er geen beter of nieuwere was gevonden.

Die je dus had gedeïnstalleerd via apparaatbeheer, welke merk en type is dat.
Welke windows is het en is die 32 of 64 bits? of heb ik dat gemist.

Ik bedoel wat er onder Netwerkadapters in Apparaatbeheer te zien is.
Liefst geef je ook de PCIID's erbij, dus dubbelklikken op elk daar genoemd apparaat, tabblad Details, kies Hardware ID's uit het keuzemenu en kopieer de eerste regel die dan in het onderste deelvenster wordt getoond en plak die in je volgende posting. Dit natuurlijk doen voor alle netwerkadapters die je hebt, of (als je 'm herkent als wifi adapter) alleen van de wifi netwerkadapter.

Vermeld ook (zoals Lange Pier al aangeeft) welke versie Windows het over gaat (Vista, 7, 8, 8.1) en of dat een 32-bit of 64-bit versie is (kun je bijv. achterhalen via msinfo32.exe, item Systeemtype.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan