pc niet veilig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hilde019

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2006
Hallo,

Ik krijg iedere keer ik opstart de melding dat mijn anti-virussoftware uitstaat. En daardoor kijgik nog eens de melding van windows dat mijn pc niet beveiligd is.

Ik heb juist een nieuwe laptop gekocht met windows vista. Dus virussen ofzo kunnen er nog niet inzitten.

Of er wel of geen virussen opzitten kan je niet weten.
Maar de melding heeft daar ook niets mee te maken.
Er is gewoon geen antivirusprogramma actief.
Mogelijk heb je een trialversie van Norton bijgeleverd gekregen.
Het kan zijn dat je deze apart moet installeren/activeren. Het kan ook zijn dat je eerst nog updates hiervoor moet downloaden voordat hij de status actief en/of up-to-date heeft. Zolang dat niet zo is, geeft windows die beveiligingsmelding.

Hallo,

Deze popup-wolkjes zijn een melding van windows vista zelf.
U kunt dus gerust zijn, er zit geen virus op uw computer.

maar nu wilt u weten hoe u deze meldingen wegkrijgt:

U heeft 2 keuzes:

-Een antivirusprogramma istalleren
-Voorkomen dat de melding verschijnt

Dat laatste doet u als volgt:
U gaat naar het configuratiescherm.
Daar drukt op op: Check this computer's security status(in het nederlands iets van: bekijk deze computer zijn veiligheidsstatus):

screen1vv7.png

Vervolgens krijgt u een nieuw scherm, hierin drukt u op: change the way Securitycentrum alerts me(in het nederlands iets van: verander de manier waatop het beveiliginscentrum mij waarschuwd):

screen2fr9.png

daar drukt u vervolgens op: Dont notify me en dont display the icon(in het nederlands: Waarschuw me niet en weergeef het icoon niet).

Dan bent u van deze waarschuwingen af.

Succes ermee,
Redmer

.... waarbij het duidelijk zal zijn dat de 'tip' van Schumaster tot gevolg heeft dat je geen waarschuwing krijgt als je antivirusprogramma niet (langer) werkt, of up-to-date is.
Die is er niet voor niets en ik vind het niet raadzaam dit uit te schakelen.

Concluderend en wellicht ten overvloede:

Gewoon een Virusscanner installeren dus ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan