Pc niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janklep

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2006
Hallo allemaal,

Ik heb een nogal vreemd probleem.

Situatieschets:
Er zijn hier 3 PC's aanwezig + een livebox van Wanadoo. Ik noem ze voor het gemak #1, #2 en #3. #1 is via een kabel aangesloten op de livebox. #2 en #3 zijn via een draadloos netwerk aangesloten. #2 is onlangs geformatteerd, hierna is het probleem ontstaan. Alle PC's draaien XP-home, en werken met een statisch ip-adres. Alle PC's draaien zonealarm firewall, waarin de iprange waarin de pc's opereren als vertrouwd is benoemd.

Probleem:
Ik krijg het netwerk niet in orde. Het zit als volgt: #1 en #3 kunnen alle andere PC's in het netwerk zien, als je klikt op: 'Zoeken in werkgroepen'. Ze kunnen elkaar ook benaderen, maar zodra ze #2 proberen te benaderen krijgen ze de foutmelding te zien dat ze contact moeten opnemen met de beheerder etc.
Als je op #2 klikt op: 'Zoeken in werkgroepen', ziet die geen enkele andere PC. Hij ziet alleen zichzelf. Echter, hij kan de andere pc's wel benaderen door het ip-adres in te typen in de adresbalk.

Nu het vreemde: Als ik op #2 de draadloze verbinding herstel, door rechts te klikken op het plaatje en dan op 'herstellen', dan is alles daarna wel goed. Alle PC's kunnen elkaar dan zien en benaderen. Hoe kan dit?

Alvast bedankt,

Nico

Jep. WErkgroep is overal gelijk.

Het vreemde is dus dat het WEL werkt nadat ik op #2 de internetverbinding heb hersteld.

Normaal als je formatteert en opnieuw installeert staat meestal standaard de werkgroep als "WORKGROUP" ingesteld.
Dan zou ik 't volgende 's doen
Als het wel werkt het commando ipconfig /all doen en kijken naar de configuratie van dát moment en dan de configuratie nog 's nalopen v.d. betreffende pc.
Weet niet of 't helpt,wellicht dat iemand anders een beter idee heeft.

Er zit geen verschil tussen de ipconfig/all als het wel werkt, en als het niet werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan