Pc nog voldoende voor WIndows 7 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Ik heb hier nog een oude pc staan in de kelder die ik als back-up wil gebruiken en ook om wat te internetten en eventueel Skype.
Wanneer ik nu bv Skype opstart begint het toch wel tergend traag te worden. Nu was mijn vraag zou deze configuratie nog voldoende zijn voor Windows 7 een beetje vlot te laten draaien wanneer ik er wat extra geheugen zou bijsteken ?
Moederbord:
CPU Type AMD Athlon 64, 1800 MHz (9 x 200) 3000+
Moederbordnaam Asus A8N-E (3 PCI, 2 PCI-E x1, 1 PCI-E x4, 1 PCI-E x16, 4 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN)
Moederbord Chipset nVIDIA nForce4 Ultra, AMD Hammer
Systeemgeheugen 1024 MB (PC3200 DDR SDRAM)
DIMM2: Kingston K 512 MB PC3200 DDR SDRAM (2.5-3-3-8 @ 200 Mhz) (2.0-3-3-7 @ 166 Mhz)
DIMM4: Kingston K 512 MB PC3200 DDR SDRAM (2.5-3-3-8 @ 200 Mhz) (2.0-3-3-7 @ 166 Mhz)

Video kaart RADEON X800 GT (Microsoft Corporation - WDDM) (256 MB)
3D Acceleratie ATI Radeon X800 GT PCI-E (R423)

Multimedia:
Geluidskaart Realtek ALC850 @ nVIDIA nForce4 (CK8-04) - Audio Codec Interface

Opslag:
Harde schijf WDC WD1600JS-75NCB1 ATA Device (149 GB, IDE)
 
Hoi,

je kan het checken dmv windows 7 upgrade advisor (klik!)

Als ik zo eens een blik werp, is wat extra ram geheugen nooit weg ;).
 
Anytime Upgrade beschikbaar U kunt een upgrade uitvoeren naar32-bits Windows 7 Ultimate met Windows Anytime Upgrade.
Ondersteuning voor Windows Aero Uw videokaart ondersteunt de gebruikersinterface van Windows Aero.
Processorsnelheid: 1,8 GHz Uw processor voldoet aan het minimumvereiste van 1 GHz.
1,0 GB RAM Uw pc voldoet aan het minimumvereiste van 1 GB.
34,5 GB vrije ruimte beschikbaar op C: Uw harde schijf voldoet aan de minimumvereisten van 16 GB vrije ruimte voor 32-bits Windows 7.


Max 4 GB ram zou ondersteund worden dus max 2 sleuven van 2GB.
Nu zit er 2x 512MB in.

Weet jij waar ik dit geheugen nog kan vastkrijgen en welk type ik kan gebruiken ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Gezien ( zals je zelf al zegt ) de pc aan de oude kant is, is ook het geheugen redelijk gedateerd. Als je het geheugen wilt upgraden, dan heb je een 1 GB DDR ram nodig ( let op: dus niet DDR1, DDR2, of DDR3. Want die zijn er ook ). Ondanks dat ze redelijk gedateerd zijn, zijn ze nog wel nieuw verkrijgbaar.

De prijzen lopen nogal uiteen. Op de website van alternate kan je er 1 hebben vanaf een kleine 18 euro (klik!) tot een kleine 27 euro (klik!) (beide verzendkosten niet meegerekend ).

Waar je eventueel ook op kan zoeken, is op marktplaats, maar daar kan een risico aan vast zitten ( dat de RAM module eventueel beschadigd kan zijn ).
 
Ik veronderstel dat deze allemaal erin gaan ?(400/533/667)
 
Laatst bewerkt:
Mijn excuses voor de late reactie ( feestdagen e.d ).

om je vraag te beantwoorden; ja die kunnen erin :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan