PC of Internetkaart oververhit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

reNzo1993

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2010
Berichten
2
Hallo,

Ik speel al jaren games op mijn computer en heb nog nooit problemen gehad met internet. De laatste weken erger ik me toch wel erg aan mijn pc/internet.

Wanneer ik hem opstart doet ie gewoon normaal en snel. Eerste halfuurtje is ie vrij "normaal" qua snelheden enzo. Na een halfuur begint mijn pc redelijk traag te worden, zowel in het openen van bestanden of programma`s als het internet. Het spel dat ik graag speel werkt met Steam, hier moet je je eerst op aanmelden en dán kan je je game pas spelen. Heel vaak start Steam niet eens op omdat ie zogenaamd 'geen internet heeft' terwijl als ik Google Chrome open ik gewoon kan surfen. Alhoewel een kwartier later Google Chrome na een half uur nog steeds niet google.nl of welke webpagina dan ook geopend krijgt (internet explorer of mozilla firefox werkt ook niet.). Als dit gebeurt, is er geen één manier om Steam opgestart te krijgen, want ik heb volgens Steam "geen internet". Wanneer ik dit probleem niet heb en ik met een beetje geluk het spel opgestart krijg (Counter-strike: Source, voor als dit erbij vermeld moet worden) kan ik 10 minuutjes gamen maar dan krijg ik opeens een ping die constant boven de 500ms uitstijgt.
Ik heb ook eens na een heel weekend de pc niet aangeraakt te hebben, via uitvoeren-> cmd en dan vervolgens ping www.google.nl De eerste 2 packages (als ik het goed heb?) bereiken een ping van gemiddeld 25ms, hier ben ik tevreden mee. Echter de derde komt tot een ping van tussen de 200-400ms, en de vierde geeft zelfs soms aan "time-out". Mijn gemiddelde ligt dan altijd op 200ms of hoger.
Ik heb nog nóóit last gehad van traag internet en ik heb geen draadloos internet.