PC of Internetkaart oververhit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

reNzo1993

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2010
Berichten
2
Hallo,

Ik speel al jaren games op mijn computer en heb nog nooit problemen gehad met internet. De laatste weken erger ik me toch wel erg aan mijn pc/internet.

Wanneer ik hem opstart doet ie gewoon normaal en snel. Eerste halfuurtje is ie vrij "normaal" qua snelheden enzo. Na een halfuur begint mijn pc redelijk traag te worden, zowel in het openen van bestanden of programma`s als het internet. Het spel dat ik graag speel werkt met Steam, hier moet je je eerst op aanmelden en dán kan je je game pas spelen. Heel vaak start Steam niet eens op omdat ie zogenaamd 'geen internet heeft' terwijl als ik Google Chrome open ik gewoon kan surfen. Alhoewel een kwartier later Google Chrome na een half uur nog steeds niet google.nl of welke webpagina dan ook geopend krijgt (internet explorer of mozilla firefox werkt ook niet.). Als dit gebeurt, is er geen één manier om Steam opgestart te krijgen, want ik heb volgens Steam "geen internet". Wanneer ik dit probleem niet heb en ik met een beetje geluk het spel opgestart krijg (Counter-strike: Source, voor als dit erbij vermeld moet worden) kan ik 10 minuutjes gamen maar dan krijg ik opeens een ping die constant boven de 500ms uitstijgt.
Ik heb ook eens na een heel weekend de pc niet aangeraakt te hebben, via uitvoeren-> cmd en dan vervolgens ping www.google.nl De eerste 2 packages (als ik het goed heb?) bereiken een ping van gemiddeld 25ms, hier ben ik tevreden mee. Echter de derde komt tot een ping van tussen de 200-400ms, en de vierde geeft zelfs soms aan "time-out". Mijn gemiddelde ligt dan altijd op 200ms of hoger.
Ik heb nog nóóit last gehad van traag internet en ik heb geen draadloos internet.
Nu heb ik echter eens geprobeerd om tijdens het gamen wanneer mijn ping gigantisch hoog word, met de fohn (rustig) in de computer te "blazen". Dit heeft heel even effect, mijn ping daalt naar 80ms maar blijft toch hoog. Zodra ik de fohn uitzet gaat mijn ping weer naar zeg 500ms.

Nu is mijn vraag: Is mijn PC of misschien wel Internet kaart overhit? Is er geen goede airflow? Staat mijn PC op een ongunstige plek? Hij staat namelijk naast me, op de grond, onder het bureau. Heb verhalen gehoord dat dit extra warmte zou vasthouden. Ik heb helaas geen plek om hem op gelijke hoogte als mij te zetten, op mijn bureau dus.


Ik zit nu al een paar weken met dit probleem en als ik een keertje een middag niets te doen heb, speel ik graag dit spel. Maar op deze manier is dit spel niet te spelen. Ik hoop dat iemand mij hier een aantal tips kan geven of mij misschien zelfs de oplossing weet te vertellen!

Alvast bedankt voor de moeite om alleen al dit hele verhaal te lezen,

Mvg,

Renzo:thumb:.
 
Het probleem van een netwerkkaart die te warm wordt ken ik niet.
Zit eerder te denken aan de grafische kaart of processor.

Maar met een fohn blaas je toch meestal warme lucht :confused: Dit lijkt mij geen goed idee.

Kijk eens of er veel stof op de koeling / ventilatoren zit bij beide hardware apparaten
 
Nou, mijn föhn blaast ook koude lucht, hoe gek het ook mag klinken :p

Ik heb al op stof ed. gecontroleerd maar er zit weinig tot helemaal geen stof op mijn koeling / ventilator.
 
Als je met de fohn dan inderdaad koele lucht blaast en het probleem lijkt dan ( deels ) opgelost, is het toch ergens een warmte probleem.

Installeer eens Everest. Misschien geeft dit een aanwijzing waar het probleem ligt.
http://www.starfix.nl/download Bij Onderzoek computer / tweaks
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan