Pc omgevallen. Hij doet niets meer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

abdel21

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2007
Berichten
32
Beste forumleden,

Ik weet niet of ik mijn vraag onder het juiste onderwerp zet.

Ik zal het maar even uitleggen. In mijn ouderlijk huis stond nog een oude hp pc. Ongeveer 8 jaar uit. Mijn moeder heeft met het opruimen de pc per ongeluk omver geduwt. Sindsdien start hij niet meer op. En doet hij echt 0,0.

Ik denk zelf dat door de klap de voeding kapot is gegaan. Achter het systeemkast zit een ledje onder de voedingsplug. Deze blijft wel branden. Ik heb geprobeerd om de pc op een andere stopcontact aan te sluiten en ik heb ook een andere voedingskabel gebruikt. Ik heb het systeem opengehad en al het stof eruit gehaald. Maar het mocht allemaal niet baten.

Ik heb gekeken of er stekkertjes los geschoten waren na de klap. Ik ben niet echt een computertechneut dus kan niet echt zien wat waar hoort.

Het is wel een oude pc maar mijn zusje gebruikt hem met name voor schoolwerk en internet. Dus volstaat deze P4 nog steeds. Er staat ook nog van alles op de harde schijf.

Ik hoop dat iemand mij bij deze euvel kan helpen.

Ik hoor graag jullie reacties
 
Goedemorgen,

Heb je niet iemand in de buurt die een beetje verstand van pc heeft want het zou inderdaad een losse stekker kunnen zijn en die dit even zou kunnen bekijken of misschien hier een duidelijke foto plaatsen van je pc die open ligt.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de super snelle reactie. Ik heb wel alle plugjes die vast zaten losgemaakt en weer op de juiste plek aangesloten. Ik zal wanneer ik tijd heb een foto plaatsen van de binnenkant. Ben nu namelijk op mijn werk. Misschien dat iemand dan kan zien waar het aan kan liggen. Stel dat het niet de kabeltjes zijn. Wat kan er dan nog meer het probleem zijn?

En ik heb niet iemand in de buurt die er naar kan kijken helaas!

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Als hij helemaal niets doet is dat moeilijk te onderzoeken behalve dan misschien de voeding inderdaad ,maar ik zou eerst de aansluitingen eens controleren voordat je verdere acties onderneemt.
Dus wachten we maar even op de foto(s) misschien dat we daar wat op kunnen zien of er wat los zit of mist.
 
hoelang is het geleden dat de pc uit is gevallen, soms kan het zijn dat je naar 2 uurtje wachten het wel doet (vraag me niet hoe ,maar dit lost het soms op)

Wanneer je pc aan zet welke lampjes gaan er branden , hoeveel piepjes maakt hij en welke manier. Bij een oude pc mits aangesloten op pc-speaker geeft altijd aan waar de fout zit hij komt door cmos check niet heen. Welke kleur geeft de lampje op je moederbord aan welke lampjes draaien er

Ander vraag heb je wel het toetsenbord aangesloten tijdens de opstart fase
 
@migthy84

Dit schrijft de ts :En doet hij echt 0,0. dus piepjes en ledjes werken niet dan.en zelfs zonder toetsenbord zou de pc aan moeten gaan
 
@migthy84

Dit schrijft de ts :En doet hij echt 0,0. dus piepjes en ledjes werken niet dan.en zelfs zonder toetsenbord zou de pc aan moeten gaan

@modag
[qoute]

Ik denk zelf dat door de klap de voeding kapot is gegaan. Achter het systeemkast zit een ledje onder de voedingsplug. Deze blijft wel branden.
[/qoute]

ledjes werken wel de voeding geeft aan dat hij brand

als de pc speaker niet op het moederbord aan gesloten staat krijg geeft hij ook geen geluid weer.
Ligt gaat alleen branden als de voeding goed aangesloten is op de moederbord ook de stekker tot suppkly (de grote vlakbij de proccesor) dit kan je verhelpen door de stekker op nieuw aan te drukken (er af halen nieuwe erop nieuw opzetten helpt)

Ik kan me herrineren dat vroeger een soort beveiliging was dat de ps2 poort altijd aangesproken diende te worden
 
Welke kant is hij omgevallen? en is hij omgevallen terwijl hij aanstond?.

ALs hij bv naar links valt. Heb je kans dat bv het geheugen / evnt. kaarten video, geluid ect. een beetje los zijn geschoten.
Even de geheugen balkjes en de kaartjes los halen en weer terug plaatsen.

Volgens mij heeft een P4 nog pinnetjes op de cpu zelf. Deze zou je ook even kunnen checken.
 
@modag

Dus als de led brand van de voeding is deze niet kapot? Dit is ook het enige wat het doet aan heel de pc.

Ik heb wel alle plugjes los gehaald volgens mij die ook op de moederbord zit.
 
Welke kant is hij omgevallen? en is hij omgevallen terwijl hij aanstond?.

ALs hij bv naar links valt. Heb je kans dat bv het geheugen / evnt. kaarten video, geluid ect. een beetje los zijn geschoten.
Even de geheugen balkjes en de kaartjes los halen en weer terug plaatsen.

Volgens mij heeft een P4 nog pinnetjes op de cpu zelf. Deze zou je ook even kunnen checken.

Mijn moeder gaf aan dat hij naar links was gevallen. Als de hardware bijv. video kaart of geheugen wat is losgekomen. Kan het dan ook zijn dat hij niets meer doet. Want voor mij gevoel lijkt het alsof hij geen stroom krijgt.
 
Als bv het geheugenbalkje half erin zit dat doet je pc ook niets meer.
Toevallig gisteren nog een topic voorbij gekomen. PC deed ook niets en uiteindelijk was het een geheugen balkje dat niet goed zat. DIe pc gaf ook geen piepjes ect.

Even je pc compleet na lopen stekkers (zoals aan aagegeven) en al je hardware wat op je mobo zit.


"Of misschien is er een bitje mee omgevallen" ;) hehe
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Dat je lampje achter op de voeding brand wil niet zeggen dat de voeding in orde is maar dat als enigste brand geeft alleen dat er spanning op de pc aanwezig is voorlopig tot aan de voeding maar wie weet komen we met foto's wat verder
 
Bij een oud P4 moederbord zitten meestal wat kleine plugjes van bijvoorbeeld de aan/uit schakelaar en de eventuele standby schakelaar de ledjes en het PC speakertje vlak bij elkaar gepropt op een aansluiting op het moederbord.

Grote kans dat het stekkertje van de aan / uit schakelaar los is geraakt.

Zijn al deze stekkertje losgeraakt, is het simpel even terug plaatsen soms een probleem, omdat je meestal dan niet weet waar wat hoort. Je hebt hiervoor de manual van het moederbord nodig, waar meestal duidelijk vermeld staat waar wat hoort. Op de stekkertjes staat meestal wel beknopt waarvoor het is.
 
Bedankt voor de reacties. Ik ga als ik tijd heb de stekkertje na lopen. En ik zal proberen een foto te maken waarop jullie misschien iets zien wat ik niet zie. Ik heb het merk en typenummer niet vermeld, ik weet niet of het wat uitmaakt. Het gaat om een hp pavillion t370nl.
 
Zoals beloofd zou ik wat foto's plaatsen van mijn pc zodat jullie mischien kunnen zien wat er niet klopt. zie bijlage omdat ik hier op het werk de foto's niet kan verkleinen. Foto's zijn gemaakt met mijn telefoon. Ik hoop dat ze wat duidelijk zijn.
 

Bijlagen

  • IMAG0263.jpg
    IMAG0263.jpg
    99,4 KB · Weergaven: 37
  • IMAG0253.jpg
    IMAG0253.jpg
    104,7 KB · Weergaven: 47
  • IMAG0264.jpg
    IMAG0264.jpg
    96,6 KB · Weergaven: 45
  • IMAG0236.jpg
    IMAG0236.jpg
    103,9 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Kan op je foto's niet echt wat vreemds ontdekken en ik neem aan dat je gisteren na al het advies ook alles nogmaals hebt aangedrukt geheugen, stekkers etc. dan wordt het tijd om een andere actie te ondernemen en mijn eerste zou dan zijn om bij iemand een voeding te lenen en die te proberen .weet niet waar je werkt maar als er een ict afdeling is hebben die misschien nog wel wat voor je ik heb er hier ook nog wel 1 maar daar heb je nu niets aan dat zou dus mijn eerste actie nu zijn .
 
Laatst bewerkt:
Klopt ik heb gisteren alles nog aangedruikt. Dan proberen om een voeding te lenen van iemand. Zijn er punten waar ik op moet letten?
 
Hoi,

Er zit vanaf de voeding een 20 of 24 polige stekker op het moederbord zou makkelijk zijn als je toevallig een voeding met z'n zelfde aansluiting kon lenen.
En ja dan zal je ook je stekkers los moeten gaan halen ik zou deze merken en de aansluiting daar bij kan je geen fouten maken
voorbeeld je doet met een plak bandje een 1 op een kabel plakken en met en stift zet je een 1 bij de aansluiting maar het kan eigenlijk niet mis gaan maar voor de zekerheid.
De leen voeding hoef je niet helemaal in te bouwen hoor kan je gewoon buiten de kast neerleggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan