PC onbruikbaar door installatie van XP terwijl ik al vista had

Status
Niet open voor verdere reacties.

sluismaster

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2007
euh even een klein beetje off-topic:

ik heb op mn pc (vista als OS) xp erbij geinstalleerd, en nu is mn pc FUBAR!!.
bij het opstarten krijg ik alleen (zie foto)

ik heb een partitie gemaakt van mn d schijf (10GB)
XP ff gedownload op een cd gezet en in mn drive gedaan opnieuw opgestart en dan via boot menu mn dvd drive geselecteerd en tadaa XP begint met instaleren, heb em op die ene partitie late instaleren de G schijf. dan zegt ie dat mn pc opnieuw op gaat starten en dan gebeurt er dus wat op dat plaatje staat :o :o dat gaat dan 1,5 uur zo verder en toen heb ik em uitgedrukt. na lang proberen heb ik windows xp op de zelfde partitie opnieuw geinstalleerd en hetzelfde gebeurt. (zie foto)

ik denk laat ik mn vista dvd er eens indoen. Ik klik weer mn dvd drive via het bootmenu en ik krijg in een lagere resolutie het mooie achtergrondje tezien die je ook ziet als je wilt inloggen bij vista. dan komt er te staan dat ik vista moet instaleren maar dat heb ik maar weg geklikt omdat hij al om mn C schijf staat. als ik nou de hardeschijf uit mn pc haal en dan de partitie van xp wis, zou ik dan gewoon mn pc weer kunnen gebruiken??

ik dacht dat ik gewoon aan zou kunnen klikken welke OS ik wil starten maar zover komt het niet meer :( :o :(

is hier misschien een handige oplossing voor? of weet iemand wat ik verkeerd heb gedaan?? :| :?:
misschien bios flashen?? (geen idee hoe dat moet, maartoch)

Hoi !

Tja, erg duidelijk ben je niet, maar: zoals je allicht weet wordt normaliter eerst XP en daarna Vista geinstalleerd.

Dus: Gewoon opstarten van de Vista-DVD, kiezen voor herstellen, en de bestaande Vista-installatie laten zoeken, daarna voor herstel kiezen.
Immers: door je poging XP te installeren kan Vista niet meer opstarten.

Wordt Vista niet gevonden ben ik bang dat er een en ander volledig is misgegaan; bijv. de drive-letters verwisseld o.i.d.
Dat zou ook het hangen van je scherm verklaren.

In dat geval rest je alleen een nieuwe installatie van XP en vervolgens Vista.

Evt. kun je je bestanden veilig stellen door bijv. de HDD in een andere PC te hangen, of op te starten d.m.v. een Linux-CD.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan