PC onder xp veilig in netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
XP is niet veilig meer
Hai femke, daar denk ik verschillend over. Het is Microsoft, die vindt dat wij moeten denken dat het niet veilig is. Zij hebben dit als een doom scenario in de media gebracht. Dit omdat de verkoop van het slecht lopende Win 8 omhoog moet.
Microsoft heeft flink vlees op het bot, maar dat zal in de komende 5 jaar behoorlijk afnemen met hun nieuwe koers. En ze hebben de boot ook al gemist op de mobile markt. Nog effe en ik kan m'n ms certificering op marktplaats zetten t.e.a.b :)
Een andere poster gaf terecht aan dat XP (statisch gezien) veiliger is dan Windows 8. Huh? De reden is de testing-in-the-field. In XP zijn alle lekken ondertussen wel gevonden en gedicht. In Windows 8 zullen ze allemaal nog gevonden moeten worden. Microsoft heeft voor de thuismarkt (elk in hun eigen tijd) 4 goede os'en gehad: Dos6.2, Win98se, WinXPsp3 en Win7sp1, de rest is uie.

btw: ik gebruik Win7sp1 :d

*** edit: tot 8 april kreeg XP alle updates en was volkomen veilig. En vanaf 8 april ineens niet meer? Dat gaat er bij mij niet in! Ik weet zeker dat als er een belangrijk lek wordt ontdekt er gewoon een update voor XP komt. Deze zal je dan waarschijnlijk handmatig moeten installeren. Microsoft heeft wel een reputatie hoog te houden.
 
Laatst bewerkt:
*** edit: tot 8 april kreeg XP alle updates en was volkomen veilig. En vanaf 8 april ineens niet meer? Dat gaat er bij mij niet in! Ik weet zeker dat als er een belangrijk lek wordt ontdekt er gewoon een update voor XP komt. Deze zal je dan waarschijnlijk handmatig moeten installeren. Microsoft heeft wel een reputatie hoog te houden.
Nou, dat denk ik dus niet.
MS heeft al in de laatste update zaken gezet waardoor je pc niet meer werkte. Om je zo te laten weten dat het afgelopen is. Nu zijn dit praktijken waar ik niet tegen kan en meerdere met mij.
Het rijk heeft niet voor niet zoveel miljoenen moeten betalen aan MS zodat ze wel veiligheidsupdates nog krijgen, terwijl het al 2 jaar is dat men wee dat XP eruit gaat.

Maar nee, men moet en zal het op het laatste pas actie ondernemen en dat is dan nog geen actie.

Ik vergelijk het met de tussen versies van Linux. Daarom gebruik ik alleen de LTS versies, die 5 jaar lang ondersteund worden. De tussen versies zijn 8 maanden "geldig", daarna zijn die ook niet meer veilig. Je leest het goed, ook Linux kan dan niet veilig zijn.
Zo dus ook met XP. Die is er nu uit en wordt niet meer ondersteund. Dus niet meer veilig.

MS is ooit de verkeerde kant op gegaan; mensen trappen erin.........loop een pc boer in en vraag om een computer met wat jij er op wilt...........gaat je niet lukken. Je betaald voor je Windows die er opstaat; wil je die niet, krijg je dan geld terug? Nee dus. En weet je wat? Ooit in een winkel dit gevraagd, men zei....dan doen we er een lege HD in. Okee zei ik, wat kost de pc dan? Wordt mij verteld dat ik dan meer moet betalen omdat er een lege HD in gezet wordt.
Gekker moet het echt niet worden!!
En weet je wat nog gekker is? Ik loop weer een pc boer winkel in en vraag om een pc met WIndows 7. Mevrouwtje, die worden niet meer verkocht. Hoezo niet? Nou, gewoon! Ja, wat gewoon? Nou, er is toch nu Windows 8, 7 is er al uit!

Yeah right, je wordt ge**** waar je bij staat.
 
Daarom bouw ik mijn PC's (en voor mijn klanten) altijd zelf. Goedkoper en beter dan wat je in de winkel kant en klaar koopt en ik bepaal zelf wel wat voor een besturingssysteem er op komt. Op dit moment is dat natuurlijk win7 sp1 en geen win8
 
Op dit moment is dat natuurlijk win7 sp1 en geen win8
I rest my case :thumb:

@femke: de marketing van microsoft is volgens mij de grootste afdeling van dat bedrijf :d :d :d
De (online) winkels gaan hier trouw in mee en wij zijn de dupe, ik kan er ook niet tegen. Aan de andere kant heeft Apple weer andere dingetjes zoals een imago wat de prijs 2x zo hoog maakt, dat houdt overstappen (nu nog) tegen.
 
Apple komt hier ook niet in huis. Principekwestie.

En btw srpchulp, computerstunt.nl heeft erge leuke computers hoor en weet je wat? (kom ik weer aan!) Ze installeren zelfs Linux Mint erop!
Overigens jammer dat je geen Linux erop wilt zetten......er gaat een wereld voor je open als je er eenmaal mee kan werken. En zo moeilijk is het niet eens, en het is veel veiliger!
Kost je ook geen licenties want het besturingssysteem is gewoon gratis, want ik vraag me wel af hoe jij dat doet met al die zelg\fgemaakte pc's die je met Windows 7 voorziet.
Heb je een handel licenties gekocht of .....(durf het bijna niet te vragen!)

Win 7 staat hier op een nieuwe laptop in dualboot met Ubuntu 14.04 (de nieuwste dus) en raad maar eens waar ik altijd mee opstart hahahahaha!!
 
Laatst bewerkt:
Uhhh, je start op in Windows, hahaha

Voorheen ging ik ook uit van zelfbouw omdat techneuten zo gefocusd zijn op specs. Maar dat interesseert de meeste gebruikers geen bal (behalve de hardcore gamers onder ons).
Als voorbeeld Dell, daar ben ik altijd fan van geweest. Ik zeg "geweest" omdat ze in flink wat modellen van de laatste jaren geluid- en warmte probleempjes hadden waar ik niet van hou. Ze zijn wel erg goed in hun garantie. De eerste 2 jaar komen zij netjes conform de Europese richtlijn een defecte pc ophalen en na reparatie brengen ze 'm weer terug. Super netjes geregeld. Nu ben ik de hoek van Asus en MSI ingedoken die prima notebooks maken. Desktops zie je steeds minder, grinnik, dus zelfbouw wordt vanzelf duurder.
 
Laatst bewerkt:
Uhhh, je start op in Windows, hahaha

eh nee.....................heb 2 aparte schijven in mijn laptop. Eentje met Ubuntu en eentje met de originele Windows 7. Die laatste is alleen nog opgestart een keertje voor de updates.
 
je hebt gewone gebruikers, gamers, en Femke........ :p
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan