PC onderdelen goed?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Voldemort

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2006
1GB x2 (2GB) PC8500 DDR2, CL5 (Corsair TWIN2X2048-8500C5D)
Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775)
Asus P5W DH Deluxe, 975X (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394a)
ATI FireGL V7200 256MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI)
BenQ DW1655 16x (Dual-layer, LightScribe)
Hitachi Travelstar 5K160, 160GB (5400rpm, SATA, 8MB)
Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed)
Logitech MX500 Optical Mouse (USB)

Ik was eens aan het kijken naar onderdelen van een pc en ik ging even een goede, krachtige pc samenstellen met onderdelen. De bedoeling is een laptop. Mijn vragen zijn:

1) Kunnen deze onderdelen in een laptop (qua afmetingen, etc)?
2) Zijn dit goede onderdelen?
3) Wat kan beter (en dat het niet €200 duurder is voor 0,3 GhZ ofzo)?
4) Als ik ook een touchmuis (dus niet die Logitech, dat is randaparatuur, dit is gewoon een muis in de computer) wil voor in de laptop, zit dit in de behuizing?
5) Wireless, Bluetooth, USB-poorten, aan-uit lampjes, scherm en netwerkpoorten (voor de modem), zit dat in de behuizing of zijn dat aparte onderdelen?
6) Welke behuizing zou ik gebruiken?
7) Mis ik onderdelen voor een goede laptop (geen software zoals een OS)?

Je wilt zelf een laptop in mekaar gaan zetten? Dat gaat niet lukken nee.

Zijn er buiten de koeler nog problemen? Welke koeler gebruik ik dan wel?

(dit is gewoon om eens te kijken wat wel en wat niet kan, ik ben altijd al benieuwd geweest in het zelf beslissen wat erin komt en wat niet, vandaar deze vragen)

Zoals ik al zei, al die onderdelen zijn niet geschikt om in een laptop in te bouwen.

Laatst bewerkt:
Ik zou zeggen denk eens na....

Heb je een desktop pc? Maak die dan eens open.

Zie hoe de uitbreidingskaarten op het moederbord zitten.

Zie dan wat een kast van een laptop je mee moet slepen....

Kan me bijna niet voorstellen dat deze vraag serieus is.

Toch is het zo. Ik heb de dingen van tweakers.net/pricewatch gehaald. Maar waarom zijn deze delen niet geschikt voor een laptop? Is het onmogelijk om een Intel Core 2 Duo in een laptop te krijgen? Of die DDR2? Wat is er soms mis met die onderdelen?

Ik stel deze vraag omdat ik niet echt veel verstand heb (lees: geen) van Hardware, daarom wil ik wat info hebben.

Geloof het nou maar. Deze onderdelen zijn niet geschikt. Alles is veel te groot. Je hebt onderdelen nodig die gemaakt zijn voor een laptop. En ja het is mogenlijk om ddr2 geheugen in een laptop te zetten, maar niet die gene die jij gekozen hebt.

Zo ziet bijvoorbeeld geheugen voor een laptop er uit:
http://www.gepbolt.hu/ii/kingston-ddr2-sodimm_big.jpg

6302.jpg

Laptop

t_DT_d330.jpg

Desktop

De onderdelen die jij opnoemt zijn geschikt voor het onderste plaatje (Desktop), ga je nu eens afvragen of je die onderdelen in het bovenste plaatje (laptop) zou kunnen krijgen.

Laatst bewerkt:
Als je dus geen verstand hebt van hardware, dan zou ik echt eens beginnen met je desktop pc open te maken.
De hardware die nu in je desktop pc zit zal qua groote niet veel verschillen met hetgeen dat jij in een laptop wil proppen.

Kijk eens hoe daar alles aangesloten zit op het moederbord.
Dan zul je zien dat je een desktopkast als laptop mee moet dragen, eerst een verkleinmachine uit zal moeten vinden of gewoon ouderwets proberen alles gewoon klein te slaan en los in de laptopbehuizing gooien.

Denk niet dat bovenstaande opties gaan werken.....:D ;)

Ik heb op http://pricewatch.tweakers.net die onderdelen gevonden. Ik dacht:

Een processor is zo'n klein chipje, dus veel verschil zal dat toch niet maken? Zo dacht ik ook bij de rest.

Ik werk nu op een laptop, ik heb hier wel nog een destkop pc staan die al héél oud is (4 GB harde schijf, Windows 2000 Pro ( die veel te zwaar is), 64 MB RAM). Die pc wordt nooit gebruikt. Maar zullen de onderdelen in zo'n oude pc (zeker 10 jaar oud) veel verschillen van de huidige?

Maar zullen de onderdelen in zo'n oude pc (zeker 10 jaar oud) veel verschillen van de huidige?
Ja, zelfs de processor verschilt heel erg met een paar jaar geleden Ook de moederborden en de processor aansluiting(socket) is erg veranderd.

Laatst bewerkt:
Een processor, dat is toch een chip die altijd ongeveer even groot is. Waarom zou ik dan een speciale laptop processor moeten kopen, etc? Hoe komen winkels als Acer dan aan die speciale laptopproducten?

Processors voor de laptop zijn zuiniger met energie. Fabrikanten van processors maken aparte processoren hiervoor. Een Desktop processor past gewoon niet in een laptop. het slot(socket) komt niet overeen. De overige laptop onderdelen worden ook apart gemaakt. Een laptop is plat/klein, het moet er wel in passen.

Om even te laten zien, dit zijn allemaal processoren.(zie afbeelding)
intro.jpg

Zoals je ziet zijn ze niet even groot.
Hier kun je de historie van 1995 tot 2005 lezen over 116 processoren:
http://images.google.nl/imgres?imgu...nt=firefox-a&rls=org.mozilla:nl:official&sa=G
(bron plaatje)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan