PC onstabiel door geheugen (?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

JopieLoempia

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2011
Hallo
Ik heb afgelopen week een pc besteld bij Alternate in losse onderdelen. Het is de eerste keer dat ik een pc bouw en het valt me best wel tegen. Na een hoop gedoe eindelijk Windows geinstalleerd gekregen, maar daarna bleek dat het systeem erg onstabiel is.

Eerst maar de specs:

Asus M4A89TD pro/usb3 moederbord
AMD Phenom x6 1100t processor
sharkoon 660 watt voeding
2x XFX hd6870 in crossfire
2x WD 500GB harde schijven in raid 0
Asus RW DVD/CD speler

En de spelbreker (denk ik): Geil Enhance Plus DDR3 performance memory Dual Channel Kit
-Pc3 12000 1500MHz
-CL 9-9-9-24
-4GB x 2 DC Kit (dus 8GB totaal)

Als de pc een tijdje draait, als ik een paar applicaties open of als ik een spelletje start enz. krijg ik een blauw of zwart scherm waarna de pc opnieuw opstart. Als de boel dus uitvalt, gaat er een rood lampje bij het geheugen op het moederbord branden. Volgens de handleiding van het moederbord geeft dat lampje aan dat er iets mis is het het geheugen...
Wat o wat kan ik doen??:confused: Ik heb al geprobeerd om de modules in de andere slots te zetten, met hetzelfde resultaat. Ik haat computers:mad:

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi !

Ik heb hier exact hetzelfde mobo, draait met 8 Gig Geil DDR 3 1600 MHZ geheugen met een 10 % overclock als 'n zonnetje !

En al bijna 'n half jaar, dus.........

Oorzaak zal ergens anders liggen.

Geheugentype is: GVP38GB1600C9DC

Enne.....als je computers haat kun je beter laten bouwen door iemand met kennis en liefde voor het vak !

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Of het geheugen exact hetzelfde is....dat moet de TS vertellen, daarom vermeld ik de serienrs.

Biosversie bij mij is 2101; d.w.z. het laatste bios voor de AM3+ -versie.....

Greetz,

Harry.

Het serienummer van mijn setje is: GEP38GB1500C9DC. Net iets anders dan die van U, Harry.

Ik heb net de bios van V1101 naar V2001 ge-update. Straks even testen of dat beter is. De bios heb ik van de site van asus gehaald. V2001 was de op een na niewste versie. Daarboven stond nog V3017, maar dat is een beta, dus die heb ik maar niet gedaan.

Ik haat computers niet. Het is erg interessant om zelf een pc te bouwen, maar na een paar dagen werd ik wat gefrustreerd.

UPDATE: Ik heb net unigine heaven benchmark gedraaid. Hij startte zowaar op, iets wat de pc voor de bios update niet deed. Maar na een tijdje viel het toch weer uit helaas... Morgen weer een dag.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Nieuwste bios-versie is 2101, van 8 april 2011.
Maar met de 2001-versie had ik ook geen problemen.

Hoe staan je settings in het bios; hoe hoog staat je geheugen daar geklokt ?
Hoe hoog is staat het voltage van je geheugen ?
Heb je soms 'n overclock-profiel gemaakt, of met Asus Turbo Evo of AMD Overdrive gewerkt, of dat geprobeerd ?
Je geheugen draait standaard op 1333 Mhz, met 'n mogelijke overclock naar 1467; hoe staat het bij jou ingesteld ?

Heb je toevallig 'n Samsong HDD van 1 Gig of meer in gebruik ?
Zo ja, heb je dan het tooltje van Samsung wel gebruikt ?

Zo maar wat vragen, waardoor je systeem niet stabiel kan draaien......

Greetz,

Harry.

Nee, daar staat V2101 niet tussen. Ik heb op 2101 m4a89td gegoogled en ik las ergens dat deze biosversie verwijderd is.

Hoi !

Dan moet je het met je huidige versie doen.

Duik es in je bios en kies op de de laatste pagina voor: "default settings", en test je systeem nu opnieuw.

Greetz,

Harry.

Ik heb de default settings geprobeerd, geen beter resultaat. Vandaag is 'ie er helemaal mee gekapt. Het systeem start niet meer op. Ik denk dat het tijd is voor een pc reparatie zaakje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan