JopieLoempia
Gebruiker
- Lid geworden
- 28 mrt 2011
Hallo
Ik heb afgelopen week een pc besteld bij Alternate in losse onderdelen. Het is de eerste keer dat ik een pc bouw en het valt me best wel tegen. Na een hoop gedoe eindelijk Windows geinstalleerd gekregen, maar daarna bleek dat het systeem erg onstabiel is.
Eerst maar de specs:
Asus M4A89TD pro/usb3 moederbord
AMD Phenom x6 1100t processor
sharkoon 660 watt voeding
2x XFX hd6870 in crossfire
2x WD 500GB harde schijven in raid 0
Asus RW DVD/CD speler
En de spelbreker (denk ik): Geil Enhance Plus DDR3 performance memory Dual Channel Kit
-Pc3 12000 1500MHz
-CL 9-9-9-24
-4GB x 2 DC Kit (dus 8GB totaal)
Als de pc een tijdje draait, als ik een paar applicaties open of als ik een spelletje start enz. krijg ik een blauw of zwart scherm waarna de pc opnieuw opstart. Als de boel dus uitvalt, gaat er een rood lampje bij het geheugen op het moederbord branden. Volgens de handleiding van het moederbord geeft dat lampje aan dat er iets mis is het het geheugen...
Wat o wat kan ik doen??
Ik heb al geprobeerd om de modules in de andere slots te zetten, met hetzelfde resultaat. Ik haat computers
Ik heb afgelopen week een pc besteld bij Alternate in losse onderdelen. Het is de eerste keer dat ik een pc bouw en het valt me best wel tegen. Na een hoop gedoe eindelijk Windows geinstalleerd gekregen, maar daarna bleek dat het systeem erg onstabiel is.
Eerst maar de specs:
Asus M4A89TD pro/usb3 moederbord
AMD Phenom x6 1100t processor
sharkoon 660 watt voeding
2x XFX hd6870 in crossfire
2x WD 500GB harde schijven in raid 0
Asus RW DVD/CD speler
En de spelbreker (denk ik): Geil Enhance Plus DDR3 performance memory Dual Channel Kit
-Pc3 12000 1500MHz
-CL 9-9-9-24
-4GB x 2 DC Kit (dus 8GB totaal)
Als de pc een tijdje draait, als ik een paar applicaties open of als ik een spelletje start enz. krijg ik een blauw of zwart scherm waarna de pc opnieuw opstart. Als de boel dus uitvalt, gaat er een rood lampje bij het geheugen op het moederbord branden. Volgens de handleiding van het moederbord geeft dat lampje aan dat er iets mis is het het geheugen...
Wat o wat kan ik doen??

Laatst bewerkt door een moderator: