Pc ontploft

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vraagjes

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2008
Hoi,

Zo rond zes uur mijn Medion desktop PC opgestart. Om 8 uur teruggekomen, stond hij uit. Ik weer opnieuw aanzetten. Dit lukte niet. De ethernetlampjes brandden wel, dus heb de stroom er een aantal malen af gehad en het opnieuw geprobeerd. Later toen ik weer de POWER knop indrukte. gaf de machine (waar weet ik niet precies) een pats, waar enige vonken vanaf kwamen. Iemand een idee of er nog wat te redden valt?

Hoi...

Lijkt mij dat de voeding het begeven heeft.En nee..daar valt dan niets aan te redden.
Een andere voeding proberen dus.

Hoi,

Ik zou om je zelf te redden wel nu even de stekker uit het stopcontact halen bij vonken wordt ik een beetje huiverig.

de stekker hoef je er niet uit te halen aangezien de voeding niet meer word voorzien van stroom deze is kapot gezien jouw beschrijving, ik denk waarschijnelijk voeding aangezien de ethernet lichtjes nog branden hoor ik graag van je of het alleen de voeding is.
Dit kan je meestal wel zien schroef je pc open en inspecteer de voeding er moet wel iets van brand plek zichtbaar zijn.

Laatst bewerkt:
pc ploft

@ photoshopper.

wat is dat voor dom antwoord je hoeft de stekker er niet uit halen.
Op het snoer dat van het stopcontact naar de pc loopt en op de aansluiuting in de voeding staat nog steeds 230 volt hoor.
Dus als ts de voeding openmaakt dan kan hij nog steeds een schok krijgen van 230 volt.
Dus antwoord een beetje dom he.

Groeten Cees.
:evil::evil::evil:

@ japie, Photo typt de PC open maken, niet de voeding ;) En je krijgt zomaar geen "schok" => aardlek schakelaar / zekeringen.
Tevens is een schok van 230V niet veel, schrikdraad bv is 10.000V :P.
De stroom door je lichaam, daar gaat het om. Dat was erg offtopic.

Ontopic: Zoals hierboven al aangegeven is, is het waarschijnlijk je voeding.
Dan maar hopen dat er niets anders defect is gegaan tijdens het " opblazen".
Heb je een 2de pc (of kennis), waar je de voeding even van kan gebruiken? Alvorens je een nieuwe koopt

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Er vallen nog genoeg om door 230v hoor maar dat terzijde als er vonken springen houd dat vaak kortsluiting in en je kan dus niet aan de buitenkant zien hoe of wat daarom voorzichtigheid geboden was maar een tip hoor;) ondanks alle beveiligingen dus stroom en spanning zijn rare dingen

Laatst bewerkt:
Hallo

Om de voeding te vervangen , dien je uiteraard de systeemkast te openen.

Controleer of er geen defekte (lekkende of bolstaande) condensatoren rondom de c.p.u. te bespeuren zijn.

Indien ja .... is er hier uiteraard meer aan de hand dan slechts een defekte voeding.

Voor zo ver ik mij herinner , gebruikt medion Fortron voedingen in hun p.c.'s.

Deze gaan niet snel defekt , daarom de opmerking om zeker te zoeken naar een oorzaak voor dit eventuele sneuvelen.

peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan