pc onzichtbaar in netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Whizzy

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2006
Hoi

Ik ben bezig voor een vrijwilligers organisatie een netwerkje in mekaar te zetten van 7 pc's (3 Dell optiplex gx270 met p4 3ghz en 4 pentium3 compaq desktops) alles met winxp home

nu krijg ik 6 pc's zichtbaar in het netwerk maar 1 pc weigerd, hij geeft de juiste naam aan waar ook de andere pc's in zitten (in dit geval kantoor) hij kan gezien worden met look@lan dus hij is er wel maar hij word niet aangegeven bij de andere pc's en hij geeft zelf de andere pc's niet aan

de naam is dus overal kantoor voor het netwerk en de andere pc's zien elkaar prima. Ik heb al gekeken of computer browsing uitstond in services maar die staat aan.

elke hulp word op prijs gesteld

ja maar de andere ook en de juiste permissies staan aan, uit zetten helpt ook niet btw ;)

Meestal is de firewall in dit soort situaties de grote boosdoener.

Kun je alleen de pc's niet zien in de netwerkomgeving, of kun je ze helemaal niet benaderen? Dus ook niet door '\\computernaam' in je explorer als adres in te tikken?

Beste Whizzy,

Doe eens de Wizard Netwerk instellen in het Klassieke Configuratiescherm.:thumb:

ik kan ze wel zien met Look@Lan maar niet met de pc ook niet met invoer van naam of ip
als ik //computernaam doe krijg ik een msn searchpage en al ik ///computernaam doe krijg ik een " de pagina kan niet worden weergegeven"

en via de " Klassieke look" maakt niet uit het is dezelfde wizard, maar onder het mom van "je weet maar nooit' ook geprobeerd....niets natuurlijk ;)

Laatst bewerkt:
Doe het toch maar even, dat de conputer onzichbaar in het netwerk is kan alleen met de instellingen van de computer te maken hebben. Met die wizzard stel je de instellingen in.

Maarten03 zei:
Doe het toch maar even, dat de conputer onzichbaar in het netwerk is kan alleen met de instellingen van de computer te maken hebben. Met die wizzard stel je de instellingen in.

zoals ik al zei dat heb ik dus gedaan maar geen resultaat :shocked:

Let wel op dat het benaderen van computers via explorer niet met //computernaam, maar met \\computernaam gaat! Dus 2 keer een backslash, geen slash!

Sauria zei:
Let wel op dat het benaderen van computers via explorer niet met //computernaam, maar met \\computernaam gaat! Dus 2 keer een backslash, geen slash!
"kan het item \\computernaam niet vinden, controleer of u de naam juist gespeld hebt en probeer het opnieuw. U kunt ook naar het item zoeken door op de knop Start en vervolgens op de optie Zoekente klikken" , ook via zoeken niets gevonden

En via het ip adres van de pc dan? Ik heb vaak meegemaakt dat een pc pas via \\computernaam te benaderen is als het eerst een keer gedaan is via \\ipadres.

is je netwerk via router of switch, werk je met DHCP of met vaste IP's, probeer even IP van de PC te pingen van af een andere PC en kijk of je router (als je met DHCP werkt) meer dan 7 IP's uitdeelt

ja het gaat met DHCP maar hij krijgt een ip adres in range met zowel het juiste iprange als standaardgatewayadres

Welke firewall gebruik je? En als dit een andere is dan van windows zelf staat de firewall van windows dan nog aan??

ik gebruik gewoon windows firewall en helaas nee \\ipadres\c$ werkt ook niet

deel eens 1 map op de pc die je niet kan vinden... en kijk eens offie dan wel zichtbaar word.

(is een win9x truukje maar werkt vaak wel)

en kijk eens of "Eenvoudig delen van bestanden" aangevinkt staat onder extra/mapopties/weergave in de verkenner

Ok dat heb ik allemaal geprobeerd en niets.
nou heb ik nog eens goed naar Look@Lan (zie bijlage) gekeken en zag vervolgens iets vreemds, alle pc's staan op NetBiosNamename aangegeven met een naam behalve die "ontzichtbare" die staat bij Hostname aangegeven, nou ben ik nog maar een beginner en heb geen flauw idee wat ik daarvoor moet veranderen zodat ze OF allemaal Netbios of allemaal Hostname hebben.

want dat is het probleem denk ik:o

Bijlagen

• lookatlan.jpg
    lookatlan.jpg
    68,7 KB · Weergaven: 61
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan